En främmande fågel

Igår morse när jag kom till jobbet noterade jag att det var ovanligt många bilar på parkeringarna vid skolan. På morgonens personalmöte kom förklaringen. Tydligen hade en fågelskådare under helgen fått syn på en mycket ovanlig fågel på skolans område så nu har vi folk från alla möjliga håll i världen som invaderar skolans ägor för att titta på fågeln. Det är en bruntrast och tydligen är det första gången en sådan ses i Sverige. Den hör hemma i Sibirien i vanliga fall och har endast setts i Europa ett par, tre gånger tidigare. Lite fascinerande är det med alla nördiga fågelmänniskor som reser hundratals mil för att glo på en pippi med sina gigantiska apparater och fota med objektiv som kostar runt hundratusen kronor. GALET!

I helgen var det som sagt Ullared som gällde och det sved rejält i min plånbok! Man tycker att man köper så mycket bra grejer, men sen när jag kommer hem och ska visa Richard så känns det inte lika bra längre...

Men jag köpte en del grejer som jag är rysligt nöjd med. Topp tre var helt klart en overall till Vendela, en barbiekopia med hutlöst många klänningar och en vinterjacka med tillhörande byxor till Vendela. Overallen var superfin, hade perfekt passform och kostade bara 130 kr. Hon behövde definitivt inte en till overall, men jag kunde liksom inte låta bli för den var så fin. Och tänk, nu har hon använt den på dagis både idag och igår så den behövdes nog allt ändå! Vinterjackan var också jättefin och den är tänkt att ha som "åka bil-jacka" eftersom det blir så knepigt med overall om man ska gå i köpcentrum eller så. Den var också riktigt billig, kostade 130 den med (tillsammans med byxorna).

Sen blev det en del julklappar, födelsedagspresenter och sånt. Ska komplettera med nån beställning från cdon.com, men sen är alla julklappar grejade. Hur skönt är inte det?!

Nu ska jag krypa i säng. Den här veckan är gräsligt lång med en massa, massa rättande, nationellt prov i Svenska B och städning på dagis! Vi städade vår första dag i måndags och det kändes inte helt omöjligt även om det är lite knivigt när man inte har nån riktigt rutin på det. Men så fort man får lite kläm på vad man egentligen ska göra så blir det nog bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0