Hektisk vecka

I helgen blev Lillskruttan sjuk så idag var det vab som gällde. Dock behövde jag åka in till jobbet för att greja lite så Vendela fick följa med. Slutsats: Jobba är jobbigt. Vara hemma med sjukt barn är ännu jobbigare. Gissa då vad sjukt barn på jobbet är!?!

Jag skrev mest ut papper och fixade lite lektioner så att jag kan vara hemma imorrn också. Och imorrn eftermiddag åker jag till Härnösand för att försvara min uppsats och opponera på en annan. Jag är helt GALET nervös inför båda sakerna! Emma följer med mig som roadtrip-sällskap. Det är ändå en bit att köra.

Opponeringen stressar mig nåt så enormt, men jag kan liksom inte ta tag i det. Papprena bara ligger där och vill bli lästa, men jag kan inte läsa dem. Sjukt irriterande! Jag har spenderat fyra timmar ikväll åt att göra absolut ingenting.. Hur bra är det?

Jag funkar inte riktigt just nu. Igår kväll kom jag på efter klockan 22 att jag lovat att vara hundvakt över natten! Stackars hund! Jag skulle ha hämtat henne flera timmar tidigare. Och det var inte så att jag kom på det av mig själv, utan jag skulle bara kika lite på mobilen och såg ett påminnelse-sms av min mor. Bara att ge sig ut och hämta hunden och sen försöka döva det dåliga samvetet med en längre promenad än jag egentligen tänkt.

Nu ska jag hänga en maskin tvätt och sen MÅSTE jag komma igång med opponeringsförberedelserna. Vad jag längtar till efter onsdag!

Fast jag har redan ordnat mig ny ångest! Insåg för nån timme sen att nästa kurs första inlämningsuppgift ska vara inne den 28:e november. GAAAAAH!!!

Just nu är det helt klart "Bit ihop" framför "Bryt ihop" som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0