Julkalender

Imorrn är det då dags. Julkalender! Efter att jag hämtade Vendela på dagis idag gick vi ner till centrum för att införskaffa en chokladkalender. Problemet var väl bara att jag glömde köpa en... Vi mötte Richard i centrum och fikade tillsammans medan Vendela lekte på lekplatsen. Lekandet tog slut när hon trodde att klätterväggen var en rutchbana och åkte ner för den innan jag hann fram... Jag antar att det är det som kallas att lära sig av sina misstag? 

Sen handlade vi på Ica och jag hade en sån extrem migrän (ovanligt) så jag glömde liksom bort anledningen till att vi ens gick till Ica. Väl hemma var det liggläge och Zomig i nån timme innan jag var tillbaka på banan. Det börjar verkligen bli löjligt med allt snortande av migränmedicin, men jag vet inte hur jag ska bära mig åt riktigt. Jag känner mig inte särskilt stressad just nu och ändå har jag fått en fruktansvärd migrän i hur många dagar i följd som helst. Idag var inte ens en tung dag på jobbet och ändå kom den! Irriterande också att mitt recept på migränmedicin är slut och att det tar fyra dagar att få nytt, så jag måste köpa receptfritt för tillfället. Det är ju också en stress, att veta att så fort huvudvärken smyger sig på så kostar det mig hundra kronor att bli av med den...

Snart är det iallafall bara två veckor kvar till jullov och sen hoppas jag att det ska lätta lite. Fortsätter det att vara ett helvete så får jag nog besöka farbror doktorn igen och kräva mer hjälp än bara en massa medicin. Ska iallafall försöka ta mig ut en stund varje dag samt knapra lite vitaminer. Kanske hjälper det något?

Igår började jag med julkorten! Lika roligt som vanligt att scrappa tillsammans med Cissi och Elin! Glögg och pepparkakor blev det också. Och lite julmusik! Så lite julstämning börjar nog smyga sig på trots allt :D

Nu ska jag ta mig an en sån där jobbig dusch igen. Varför skjuter jag på det in i det sista för? Och varför måste man ens duscha? Vem hittade på den dumma aktiviteten?

Kommentarer
Postat av: tant stina

Det är nog dax för dig att börja fundera på vad är det som utlöser din migrän.Jag lider när jag läser om dina anfall. Migrän går inte att bota, den är kronisk, bara att underlätta symtomen. Orsakerna kan vara många. Det behöver inte vara en sak utan kombinationen av två eller tre. Du borde föra en migränbok. Skriv upp vad du åt, var du var, vilka dofter, vilken lampa var tänd, vilken dator du satt vid, hur du mådde, vilken vin du drack, tog du ett värkpiller. Själv har jag ju en viss typ av belysning, doft,stress och ventilationstrycket i lokalen. Varken jag eller din mamma kan vistas nära stora elskåp. Jag kan skriva hur lång lista som helst, men det är min lista. Du måste skaffa en egen. Kram

2011-12-02 @ 07:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0