Lite ledighet

Jag behöver de här dagarna ledigt! Och jag tänker inte börja plugga inför mina tentor förrän efter jag har varit i Härnösand och försvarat min uppsats, som för övrigt ska ha två opponenter! Det känns förjävla orättvist om jag får säga det själv!

Det är skönt när man tar ett beslut om hur man ska göra, då slipper man en massa ångest för att man inte tar tag i det fastän man borde.

Idag var jag på ett nytt seminarium i Älvsjö. Det kändes väldigt givande och jag kommer att ändra min matematikundervisning ganska radikalt från och med nu! Min tanke är lite att jag på lektionerna använder "vardagsmatte" medan eleverna får räkna i boken hemma. Ska bara se till att få köpa in böcker först förstås... 

Det var knappt att jag hann till seminariet, smet in genom dörren precis när de skulle stänga den. Jag åkte i god tid hemifrån, men det där j*vla SL alltså! Totalt var tåget 28 minuter försenat pga av ett trasigt tåg på Årstabron som de blev tvungna att evakuera folk ifrån. Enligt han som körde vårt tåg så hade de ingen koll på vart de evakuerade befann sig när de var på spåren, så inga tåg fick köra. Kan de inte göra nåt rätt?  

Innan jag cyklade till tåget ordnade jag en utklädnad till Vendela eftersom alla barn fick komma utklädda till spökfesten på dagis. Egentligen hade jag bara tänkt måla nån spindel eller så på henne, men sen gick jag ner i källaren imorse för att kika i en låda som det står "Maskerad" på och då hittade jag ett par fladdermusvingar som jag klippt till nångång för länge sedan. Så jag satte mig med nål och tråd och sydde fast vingarna på en tunika som Vendela fått ärva av Linnéas Iina. Sen målade jag henne lite svart i ansiktet och det här blev resultatet:


På dagis tyckte dom att hon var jättefin (men det är hon ju alltid) :)  Dock började hon gråta när hon såg sig själv i spegeln. Mindre lyckat kanske.. 
 
Så mycket roligare än så har dagen idag inte varit. Korv med bröd till middag liksom. Hej vardagssvensson!

Nu ska jag ge mig på badrummet innan jag lägger mig och läser lite uppsats. Är lika nervös för att opponera själv som att försvara min egen uppsats!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0