Ny garderob för 130 spänn!

Idag har jag verkligen fyndat! Sent igår kväll la en tjej ut en annons på facebook där hon sålde kläder som blivit för stora för henne för 10 kr styck. Jag, som vill utöka min garderob men som känner mig lite väl pank, svarade direkt. Det kändes lite olustigt att åka hem till en främmande person för att prova begagnade kläder, men bestämde mig ändå för att jag åtminstone kunde titta.

Sagt och gjort, nu har jag 13 nya plagg i garderoben! En del är jag helnöjda med, bland annat en stickad kortärmad kofta. En sån har jag velat köpa ny och då kostade den betydligt mer än 130. Hur bra som helst!

Idag hade jag en lektion och sen lunchdejtade jag med min karl. Därefter delade vi på fyra chokladpraliner som jag fick av en kollega och sen har jag pluggat hela eftermiddagen.

Vendela och Richard åkte ner till farmor och farfar efter dagis och när de kom hem var Vendela som en zombie. Hon sov medan jag klädde av henne ytterkläderna. Hon öppnade ögonen ibland, men sen somnade hon igen. Det såg rätt läskigt ut, men tydligen hade hon inte sovit alls på dagis, förmodligen för att hon tog sovmorgon till halv nio imorse! Efter att kläderna var av bäddade jag ner henne i soffan med en film och tänkte att hon fick sova i max tjugo minuter. Visserligen blir det helt fel i alla sovrutiner, men man kan ju inte låta henne vara hur trött som helst. Men hon piggnade tydligen till och levde rövare som vanligt fram till klockan åtta när hon gick och la sig.

Nu ska jag plugga vidare en stund innan sängen hägrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0