Överkokt hjärna

Jag har verkligen världens dilemma. Jag orkar egentligen inte plugga nån mer kurs just nu, men samtidigt så vill jag ju bli klar.

Idag fick jag en sån där extrem migrän igen, så där så att jag liksom hamnar utanför huvudet på nåt sätt. Det är som att jag är utanför kroppen med en fruktansvärd huvudvärk som gör mig så illamående att jag knappt kan resa mig. Migränmedicin på en lördag känns ju så där...

Men jag vill ju greja det här också, jag vill bli klar med min lärarexamen så jag bara kan leva här och nu istället. Dessutom är den här kursen "lätt" eftersom det inte är någon tenta, utan bara inlämningsuppgifter. Totalt kan man få 60 poäng på alla uppgifter och 30 är godkänt. Så det får nog ses som en enkel kurs. Samtidigt är det en B-kurs i matte på universitetet. Och det är inte lätt nånstans!

Jag ger det iallafall ett försök. Pluggar arslet av mig den här helgen och får jag hyfsat med poäng så kämpar jag på med nästa inlämning som ska in om två veckor.

Förutom att försöka få hjärnan att koka över har jag även fått en del annat gjort idag. Jag och Vendela gick upp strax efter åtta. När Vendela vaknar så är det UPP på en gång. Hon kör igång med nåt motorsågsliknande ljud så man flyger upp ur sängen så fort hon sätter igång. Det var helt klart mycket trevligare när hon ropade "mamma" eller "pappa" på morgonen, men kanske har hon insett att det här är mer effektivt..?

Efter lite Bolibompa åkte vi till centrum för att handla frallor och kika lite på loppisen som var i Fridegårdsskolan. Jag hade faktiskt inte tänkt köpa något, mest leta efter en söt stickad kofta eller klänning till bra pris, men så dök vi på en sån här:


och den blev jag ju tvungen att köpa för 70 kr. Det är en "hopphäst", som funkar som en sån där hoppboll med "spenar" som fanns när jag var yngre. Vendela studsade runt som bara den när vi kom hem.

Efter en mysig brunch åkte skjutsade Richard Vendela till farmor och farfar och sen har jag ägnat hela dagen åt den där fördömda matten. Vid fyra-tiden blev det dock en liten paus när jag och Cissi gjorde en snabbvisit i en tillfällig scrapbooking-affär i Övergran. Nu är jag redo för julkortspyssel i nästa vecka! Måste bara tänka på att julkorten inte får bli ett tungt måste, utan att de kanske får bli lite mindre ambitiösa i år, men kanske klara i tid istället. UTAN STRESS!

På kvällen blev det hemgjord pizza när Vendela lagt sig (hon fick middag hos farmor och farfar). Vi brukar göra egen pizzadeg, men den här gången hade Richard köpt en färdigkavlad på rulle på Ica och det var ju helt klart värt vartenda öre! Jag vet inte hur mycket den kostade, men det var verkligen smidigt att bara rulla ut på plåten istället för att fixa deg, låta jäsa och sen kavla ut. Dessutom var den väldigt god också!

Nu ska här hängas lite tvätt, sen blir det sängen. Matten väntar på mig imorrn, men jag tänker allt unna mig en tur till Skoklosters julmarknad också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0