Roadtrip nr 2

I tisdags åkte jag som sagt 50 mil norrut och imorrn åker jag lika långt söderut. Varför stanna där man bor liksom?

Ullared heter destinationen och här ska shoppas! Eller ja, lite grann iallafall, ekonomin är väl inte helt på topp efter att jag och Richard under vår lediga dag idag införskaffade en luftvärmepump. Svidigt i plånboken, men det svider mer rent fysiskt när man ska krypa ner under ett iskallt täcke på kvällen eller kliva upp på morgonen när termometern visar 14 grader inomhus. Nu kan alla vinterhatar förmodligen också glädjas åt att det blir en mild vinter. Varför skulle det bli 20 minus när även vi kan ha det varmt och skönt inne?  

Idag sov Vendela ända till halv tio! Hon är verkligen en tacksam unge när det kommer till sömn. Förutom shoppandet har det inte blivit mycket annat gjort här hemma, men lika bra är väl det. Det kommer fler dagar att ägna åt vettigare saker.

Nu ska jag packa ihop lite inför imorrn. Sen blir det sängen och väckarklockan på 6.00...

Svar till Stina: Examensarbetet är i princip klart, men jag har lite annat kvar att plugga innan jag får ut min lärarexamen. Men snart så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0