Studiedagar

Igår var jag på Skolforum i Älvsjö och gick på ett seminarium som hette "Att läsa skönlitteratur med tonåringar". Det var inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men lite idéer fick jag allt.

Jag passade förresten på att ta en morgonpromenad igår innan jag åkte till Älvsjö. Jag hade en idé om att starta mitt nya, bättre jag. Det slutade med att jag fick halta hem efter att ha trampat snett, ännu en gång! Det börjar bli löjligt det här med min fot! När tänkte den börja uppföra sig ordentligt? Det här snedtrampet var inte lika illa som de båda andra, även om tjutet i öronen och flimret för ögonen kom nu också, men det gick över rätt fort.

När jag äntligen tagit mig hem (och låg efter tidsplanen) var tanken att jag skulle duscha, men då pajade varmvattenberedaren. Richard brukar göra nånting nånstans så att varmvattnet kommer tillbaka, men nu var jag ju själv hemma. Så det var bara att bita ihop och duscha snabbt. Kan meddela att jag inte tvättade håret...

Idag åkte jag till jobbet och ägnade förmiddagen åt att städa mitt skrivbord och bland mattegrejerna. Fixade lite mejl och annat som jag skjutit på alldeles för länge. Sen åkte jag och hämtade Emma och så åt vi lunch tillsammans på kinarestaurangen. Jag är nog mätt fortfarande...

Efter att ha tillbringat en halvtimme på jobbet kom migränen smygandes. Vad är det för fel? Jag gjorde ingenting jobbigt, utan arbetade helt fritt utan tidspress ändå fick jag migrän?! Är jag allergisk mot skolan, eller vad är det frågan om?

Nu ikväll har jag inte fått nånting gjort. Jag orkar inte. Jag är verkligen så totalt orkeslös när det gäller allting! Jag borde börja läsa uppsatsen som jag ska opponera på, förbereda ett försvar till min egen uppsats, plocka undan lite här hemma, göra en restuppgift som jag har kvar i en annan kurs, rätta elevarbeten, planera lektioner. Men ingenting får jag gjort. Då var det nästan bättre med uppsatsen, där var det bara att köra igång hela tiden. Kanske ska jag skriva en lista med allt jag ska göra så jag kan bocka av den allteftersom. Det brukar kännas lite lättare då...

Nu ska jag iallafall lägga mig i soffan och glo på film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0