Årets höstmarknad på Säbyholm

Imorse var det väckarklocka som gällde. Fast jag hörde den inte, hade öronproppar och var väl lite väl trött eftersom jag somnade efter fyra i natt. Men jag försov mig inte mer än fem minuter så det var ingen katastrof.

Dagen bjöd på strålande väder och det var så där riktigt mysig marknadsstämning på skolan. Jag upplevde den dock knappt eftersom jag satt instängd med mina sysslor på kontoret hela dagen, men de få gånger jag var ute kändes det urmysigt. Jag vet inte riktigt vad som finns till försäljning eftersom jag inte gått runt nånting, men folk kom med blommor, grönsaker, buskar, träd och en massa annat spännande! Jag hade så gärna velat att min käre mor fick komma ut och se fantatiskt fina Säbyholm, men hon hade ingen som kunde skjutsa ut henne. Och nu blir det ju inga fler höstmarknader där...

När jag kom hem wokade jag ihop de grönsaker jag fick med mig från marknaden och ugnsstekte några bitar lax. En kalasgod middag på 20 minuter! En nästan lika snabb efterrätt blev det också med en knäckig äppelpaj. Urgod den också!

Nu ska jag dricka en kopp te och sen plugga lite till innan jag lägger mig. Det börjar bli slutspurt på uppsatsen nu! Mindre än tre veckor kvar!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0