Fullt ös, medvetslös!

I fredags var det jobb som gällde i några timmar. Sen köpte jag en svart skjorta till Richard i centrum. Därefter åkte jag, Vendela och mormor till min farfar för att hälsa på honom när han ligger på sjukhus med rosfeber i ena armen.

Tillbaka i Bålsta plockade vi upp Emma och sen åkte vi till Åbergs museum där vi åt middag och lyssnade på live-band. Richard var med och spelade trummor. Sen vidare till Ica för att handla fredagsmys och sen äntligen hem och ramla i säng nästan på en gång.

Vendela åkte iallafall i sängen direkt, men jag tvingades leta efter en förbaskad bilnyckel i nästan en timme! Vendela hade lyckats få tag i den och jag hann se den på hallgolvet en sväng när jag bar henne från köket till badrummet, men sen var den spårlöst försvunnen! Jag vände på ALLT i mitt letande! Kollade i varenda sko, mellan soffkuddar, minsta lilla vrå där nyckeln skulle kunna få plats. Till sist hittade jag den i Vendelas spis. Tack för den!

I lördags fick jag sovmorgon till åtta. Sen skulle jag och Vendela spana in barnloppisen i Enköping, men på vägen dit ringde mostrarna och frågade om de fick hänga på till Enköping. Så det blev en systersutflykt med ett stopp på barnloppisen, ett stopp på Granngården, ett stopp på en hästloppis i Rotbrunna och till sist ett stopp på Donken.

När vi kom hem igen tänkte jag att jag skulle plugga, men jag stupade i säng istället och sov alldeles för länge. Det resulterade i att jag inte kunde somna igår kväll och knappt sov någonting på hela natten. Men, men... Desto skönare att somna ikväll! Jag hann med ganska många timmars pluggande igår ändå.

Idag hade jag egentligen sovmorgon, men jag gick upp vid halv nio, käkade och åkte sen med Vendela för att plocka upp mormor och Emma. Vi åkte till Örsundsbro och spanade in Mickelsmässmarknaden. Jag införskaffade en ny plånbok (som jag sen insåg var för liten) och 14 par strumpor, 11 par till mig själv och 3 par till Richard (som jag ändå lånar sen när min strumplåda är tom).

På hemvägen svängde vi förbi ridskolan också för att kolla in loppisen där. Men det var inte mycket att hänga i julgranen... Kanske var det bättre tidigare på dagen.

Hela eftermiddagen har jag ägnat åt min förbaskade uppsats! Den börjar bli riktigt irriterande nu, för det tar ju aldrig slut! Jag räknar, räknar och räknar och ändå har jag massor av böcker kvar! GAAAH!! Jag ligger mil efter planeringen och det känns inge vidare alls.

Men nu ska jag ta en dusch och sen lägga mig. Får se om det blir vabb imorrn för Vendela är ordentligt hes och har varit lite rutten i kistan. I övrigt verkar det inte vara något fel på henne, så vi får se hur det blir.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0