Fy farao!

Om tidigare inlägg har varit gnälliga så varnar jag lite extra för det här. Herregud vilken extremt lång dag!!!

Igår gick jag och la mig direkt efter Bonde söker fru. Jag skakade som ett asplöv av köld, men lyckades väl sova en två timmar iallafall. Sen vaknade jag vid elva och frös ännu mer. Jag frös trots att jag hade täcke och en fleecemorgonrock på mig. Jag sov från och till i några timmar till och gick upp vid fyra. Då tog jag tempen och förväntade mig att den skulle visa åtminstone 45 grader! Snarare 38,2... Det är ju knappt ens feber! Men jag är så grymt sällan sjuk så kroppen går väl nästan under av minsta tiondel i höjning. Jag minns inte ens när jag hade feber senast och jag kan inte minnas att jag nånsin frusit så mycket som i natt. Hur kan barn ha över 40 grader egentligen?!

Jag hade bestämt mig för att jobba ändå, men när morgon kom fick jag inse att det var omöjligt. Migränen var skoningslös! Richard, som också är sjuk, fick gå upp med Vendela och ta hand om henne tills jag lyckades kravla mig upp vid elva. En omgång Zomig gjorde ingen verkan, men när jag tog en andra omgång så började det äntligen släppa. Då var klockan redan över tre på eftermiddagen...

Världens snällaste mormor skyndade sig hem från jobbet och tog hand om Vendela en stund på eftermiddagen och kvällen. Utan hennes hjälp hade vi nog gått under alla tre.

Migränen den här gången var, om möjligt, ännu värre än någongång tidigare. Förmodligen för att jag sov så mycket och inte kände hur den bara blev värre och värre. Dessutom visste jag inte riktigt om det var migrän eller vanlig förkylningshuvudvärk förrän den exploderat totalt. Och då är det lite för sent..

Måste bara berätta lite om vår söta skrutt. Förutom att hon är världens duktigaste barn när mamma och pappa är sjuka så är hon också världens sötaste. När jag frågade henne om hon har feber så kände hon på sin panna själv. Hur sött som helst!

Nu ska jag ta en kopp te, försöka få i mig nånting i matväg och sen glo på en film resten av kvällen. Imorrn ska jag jobba hemifrån med en massa planering och rättning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0