Tillbaka igen

De senaste veckorna har varit hysteriska. Jag har i princip suttit instängd på mitt rum varenda sekund jag varit hemma. Nu i efterhand känner jag att allt pluggande verkligen gått ut över Vendela. Idag var första dagen på väldigt länge som vi bara var. Tittade lite på Emil, åt lunch, gick ut och lekte, busade i soffan, busade i sängen, låg och myste i sängen och bara en massa annat underbart.

Nu är iallafall uppsatsen inne och allt jobb med den har nog tagit hårdare på mig än jag velat erkänna. Den 11 oktober var jag hos läkaren och fick 24 zomig nasal utskrivna. Idag, 19 dagar senare, har jag använt 15 av dem.. Det är verkligen att misshandla sin kropp! Dessutom har jag väl kraschat totalt den här helgen. Jag sover så fort jag får möjlighet och jag gråter så fort jag tänker på nånting som känns det minsta motigt. Men nu är det lite lugnare på jobbet eftersom det är lov och torsdag och fredag är jag ledig så då blir det lite avkoppling.

Nu blir det inget mer av det, utan jag tänker försöka coola ner lite och bara plugga på förutbestämda tider. Jag ska visserligen fortsätta att plugga heltid den här terminen ut, men det är inför två tentor och på nåt sätt känns det inte lika intensivt som att skriva en uppsats. Blir man inte riktigt klar, så kan man köra ändå liksom, det kan man ju inte med en uppsats.

Uppsatsen är förresten inte helt överspelad, utan jag ska ju försvara den också, plus opponera på någon annans uppsats. När, var och hur vet jag dock inte riktigt än. Lite surt eftersom det förmodligen är mindre än tio dagar dit och jag behöver lite tid på mig att få ledigt, boka boende och planera resan. Det är ändå en bit till Härnösand. Eller Sundsvall om det är dit jag ska...

Jag ska försöka uppdatera lite bättre nu när jag inte bara har en massa deppiga saker att berätta om, men nu ska jag sova! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0