Vabbdag nummer 3

Jag har ju lite svårt att släppa allting och bara underhålla Vendela om dagarna. Igår var hon inte heller jättesjuk, men hon kändes ändå inte tillräckligt kry för en dag på dagis. Så vi bakade bullar istället. Det var ju ändå kanelbullens dag och Vendelas 21-månadersdag.

Dagen bjöd inte på något särskilt, förutom en fisksoppa med saffran. Smaskigt värre och vi är ju så dåliga på att äta fisk annars!

Imorse kändes Vendela helfrisk igen, men vi hade redan bestämt att hon skulle vara hemma en dag till. Och tur var väl det, för idag bröt det där som legat och grott hela veckan ut ordentligt. Hon var hos moster en stund på förmiddagen medan jag passade på att plugga lite. När hon kom hem grät hon konstant. Hon grät sig till sömns och vaknade gråtandes efter en timme. Då la jag henne igen och hon somnade om igen och sov ytterligare en timme. Sen var hon het som en kastrull och hela eftermiddagen har hon suttit i min famn medan vi tittat på tv. Så nu är hon verkligen sjuk med snor, nästan 40-graders feber och hosta. Det känns himla skönt att inte ha skickat iväg henne till dagis i veckan, för nu kom beviset på att hon faktiskt inte varit på topp.

Dessvärre känns det som att jag också håller på att bli sjuk och det går inte för sig! Jag SKA jobba imorrn! Richard är ju ändå lektionsfri och jag har bara två lektioner, en på morgonen och en sist på förmiddagen. Däremellan tänkte jag se till att planera för hela nästa vecka så jag slipper sitta kvällarna långa och planera nästkommande dags lektioner.

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen titta på Bonde söker fru och sen kanske plugga liiite till innan jag lägger mig. Imorrn är det fotografering också. Hua!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0