Yoghurt och zomig nasal

Den här förbaskade migränen är som ett skämt! Jag har tagit fyra zomig nasal på två dagar och det känns inte som att det är över än. Förjäkligt!

Idag har vår finaste Skrutt varit hos mormor större delen av dagen. Hon var faktiskt extra snäll i morse och sov till efter åtta. Men så var hon vaken mellan fyra och fem också och förde ett himla oväsen. Först stod hon i sängen och sa "Ti", "Ti", "Ti" och pekade mot dörren. Varken jag eller Richard har kommit på vad det betyder. När vi försökte lägga om henne vägrade hon och kastade både napp och Nasse ur sängen. Hon insisterade på "Ti" så jag tog upp henne och lät henne gå iväg. Då gick hon till tv:n och fortsatte säga "Ti". Jag har inte en susning om vad hon menade och det är väldigt frustrerande både för ett litet barn och hennes föräldrar att inte kunna förstå varandra klockan fyra på natten. Hur som helst nöjde hon sig med en "kaka" sen istället och la sig i sängen utan napp. När Mariekexet var slut fortsatte hon ropa "Ti". Då fick hon ligga i vår säng istället, vilket hon aldrig gör annars. Hon väl still i åtminstone tjugo minuter innan hon började busa. Peta lite försiktigt på mamma och pappa och sen börja studsa i sängen. När jag sa åt henne att hon fick gå och lägga sig i sin egen säng om hon inte slutade så slängde hon sig på kudden igen och försökte somna om. Två minuter senare var hon igång igen så till sist hamnade hon i egen säng igen och somnade utan ett pip till.

Hon har sagt "Ti" några gånger till idag men vi vet fortfarande inte vad hon menar. Vi är väl korkade helt enkelt..

I övrigt hade det inte gjorts många knop i det här huset idag. Jag har planerat några lektioner inför nästa vecka, men det är allt.

Imorrn hoppas jag kunna leva på annat än yoghurt och då kanske migränen ger med sig också. Måste komma igång ordentligt så att jag orkar jobba en sexdagarsvecka med start på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0