Ännu en dag i 180..

Helgerna för mig är tamejtusan jobbigare än vardagarna..!

Idag gick jag och Vendela upp innan sju som vanligt. Efter lite soffmys och Pippi-tittande åt vi frukost. Hon ville absolut ha fil och flingor, precis som jag, men hon tycker inte om fil! Så för varje sked hon stoppade i munnen rös i hela kroppen och sa "Gott", vilket betyder "Inte gott". Sen ville hon ha mer när det var slut, men hon tyckte fortfarande inte om det... Vilken skruv är lös egentligen?

Vid tio gjorde vi oss reda för att cykla hem till Cissi och Edwin och göra sällskap med dem till Äppelbo där det var Äppelbodagen - öppet hus med loppis, ansiktsmålning, fiskdamm, fikaförsäljning och lite sånt. Jag och Cissi stod i loppisen och trogna loppisbesökare som vi är sålde vi massor! Vi vet allt hur man gör! ;)

Efter att ha plockat ihop allt var jag hemma vid kvart över tre. Då blev det snabbdusch, rekordsminkning och rena kläder. Sen bar det iväg hem till Johanna för att fira hennes 30-årsdag. Det var en överraskningsfest och födelsedagsbarnet anlände ungefär en halvtimme efter oss. Kalaset var superlyckat och Vendela uppförde sig lika bra som vanligt. Hon tyckte det var lite väl många hundar runt henne och hennes kaka emellanåt, men i övrigt gick allt bra. Hon var lite fascinerad av lilla Linnea som satt i min famn en stund och lite sotis på en pytteliten Ella, men hon är iallafall snäll mot de som är mindre.

Vid åtta var vi hemma igen och då slocknade Vendela utan ett pip. Jag tänker göra detsamma alldeles strax och försöka få lite sovmorgon imorrn.

Imorrn är det lite lugnare tack och lov! Fast en massa plugg också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0