Hemma

Vet ni, idag har jag inte gjort nånting vettigt alls och jag har inte ens lite dåligt samvete!

Jag vaknade flera gånger i natt med migränen ständigt dunkande så när klockan ringde i morse så bestämde jag mig för att vara hemma istället för att ha ännu en mördardag på jobbet.

Migränen släppte nångång under sen eftermiddag och nu känner jag mig tusen gånger piggare än jag gjort den senaste tiden! Imorrn blir det jobb igen, sen blir det ännu en helg med full fräs!

För att bloggen inte helt ska falla ner i nåt depp-träsk kan jag berätta lite om vår fantastiska Skrutt. Förutom att hon växer så det knakar så utvecklas hon hela tiden. En del är bara enerverande, medan annat är roligt. Sen finns det saker som är både och. Som idag när hon försökte sätta sig i en liten, liten karusell som hon har till några små dockor. Jag tyckte det såg jätteroligt ut och tänkte att hon trodde att hon faktiskt skulle få plats i den lilla, lilla karusellen. Först efteråt insåg jag att hon tolkade den som en potta, var kissnödig och hade ingen blöja. Bara att torka!

Annat mindre gullig hon gör är att vägra låta bli saker som hon vet att hon inte får röra. Som kattmaten. Eller mitt Rummikub-spel, nattduksborden och diskbänken! Diskbänken får hon visserligen tvätta sig vid efter maten, men hon vill ju helst diska hela tiden. Vi har väl inget emot själva diskandet, men hon envisas ju med att hälla burk efter burk med vatten på golvet. Inte med flit dock, men det hjälper ju inte när vattnet ändå åker emellan en massa olämliga springor.

Helgulliga saker som hon gör är att inte alltid kalla Richard för pappa, utan med jämna mellanrum kallas honom för "Richard". Om han inte svarar på pappa på en gång så går hon direkt över till Richard. Sen är hon himla söt mot Tuborg också. Hon ger honom mat och kommer han inte på en gång så går hon fram till honom och försöker lyfta med honom samtidigt som hon säger "Kom!". Hon är aldrig elak mot honom, men går han på köksbordet så får han minsann höra det från Vendela: "Aj, aj, aj!" 

Hon kan så himla mycket annat också, men det är svårt att komma ihåg allting. Egentligen borde jag skriva ner mer om henne här så att man kommer ihåg. Det är verkligen en kort tid de är så små!  

Nu får det vara färdigsvamlat! Imorrn har jag sovmorgon, men jag tänkte nog kravla mig upp och få lite vettigt gjort. Snart är det Idol-omröstningen. Jag håller på Molly och Linni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0