Jag döör!

Nu är ett sånt där tillfälle då jag funderar på hur undersövd man kan vara innan man kollapsar. Helgen var om möjligt ännu jobbigare än de senaste arbetsveckorna.

I fredags pluggade jag mellan lektionerna fram till strax innan tre på eftermiddagen då jag åkte och hämtade Vendela på dagis. Sen hjälpte vi mormor med lite inhandling av stallgrejer och fördrev lite tid i stallet.

På kvällen var det mys med sushi, Idol och Dobidoo. Det blev en tidig kväll för mig eftersom en tidig lördagsmorgon väntade.

Vendela gick upp vid sju som vanligt och sen fördrev vi morgonen med bus och Pippi. Vid halv tio begav vi oss iväg för att möta Linda och Isabelle för en promenad till centrum där det var bakluckeloppis. Jag investerade i några fler böcker och en guitarhero-gitarr. Så nu har vi två stycken ifall man nångång skulle få tid och lust att spela.

Efter fyndandet fortsatte vi till Åbergs för en lunch ute i solen. Det var verkligen fantastiskt väder hela lördagen! Förmodligen sista lunchen utomhus för i år.

När jag och Vendela kom hem försökte jag få henne att somna, men hon tvärvägrade. Hon fick iallafall ligga i sängen i en timme medan jag städade upp lite här hemma.

Vid två fick hon på sig finkläder och sen skjutsade jag henne och mormor till Charlie som hade 3-årskalas.

Väl hemma dök det upp spelkamrater så snart jag kommit innanför dörren. Vi käkade lite mackor i solen och pratade om allt möjligt fram till middagstid då vi åkte och hämtade Vendela och ordnade hit lite sushi. Mätta och belåtna körde vi igång en omgång Risk. Jag var lite nära att vinna i början, men sen gick det bara utför. Vi halv två gav jag upp helt och gick och la mig medan gästerna spelade klart. Jag slocknade direkt och märkte varken när gästerna gick eller när Richard kom hem från sin spelning.

Vendela vaknade klockan 6.23 på söndagsmorgonen och då kände jag mig lagom seg! Men det var bara att kravla sig upp och påbörja dagen. Vid elva mötte vi Cissi och Edwin och besökte helgens andra loppis, den här gången på Potentia. Vendela käkade korv till lunch där och vi köpte en ritbräda som Vendela tycker är roligare att sudda än att rita på!

Vid tolv var vi tillbaka hemma och då dumpade jag över Vendela på Richard och pluggade sen ända fram till halv tolv på natten med undantag för när jag tittade på Idol och samtidigt åt middag.

I morse när klockan ringde halv sju trodde jag att det var ett skämt! Men återigen, bara att kravla sig upp!

Arbetsdagen var förbaskat seg. Inga lektioner efter 11.30, men däremot konferenser mellan 16 och 17. Hur drygt som helst för jag får ingenting gjort när jag sitter på jobbet!

Jag var hemma vid sex och då var det dags för middag och sen fortsätta jobba tills nu. Jag hade velat komma i säng tidigare, men det verkar omöjligt!

Imorrn väntar en riktig mastodontdag med åtta lektioner plus en stödlektion efter ordinarie skoltid. Kul jul! Men snart är det väl ändå helg hoppas jag? Vad jag nu ska med den till, den är ju ändå redan fullbokad!

Nu har jag varvat ner tillräckligt från jobbande för att kunna gå och sova. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0