Lite dåligt samvete

Nu ikväll ringde det ett konstigt nummer på min mobil. Jag har nästan aldrig ljudet på, men nu hade jag det och kunde därför svara. Det var en man med hyffsad engelska (men med rejäl brytning) i andra änden. Efter mycket om och men förstod jag att han ringde på min annons om den röda resevagnen. En timme senare var han och (vad jag förmodar) hans fru här och tittade på vagnen. Jag satte ut annonsen för nästan två månader sedan, men har inte haft en enda som ringt på den förrän nu. Förmodligen var det väl lite överpris på den, men nu kom de som sagt från Kista för att köpa den och jag är ju inte den som prutar åt kunden utan han gav mig de 600 jag begärt för den.

Nu i efterhand har jag lite dåligt samvete. Vagnen är visserligen toppfräsch och knappt använd (inköpt förra sommaren och har nästan bara använts mellan bilen och Ica), men jag säljer den ju för att den är totalkass! Om man vill svänga runt med den behöver man en halv fotbollsplan till sitt förfogande och att köra den med en hand är helt omöjligt! Den är ju inte trasig på nåt sätt, utan det är så den är konstruerad. Men det känns ändå som att lura någon som inte vet bättre. Fast det är ju egentligen inte jag som luras, utan Carena som tillverkat den. Jag blev ju "lurad" på 1200 kr när jag köpte den från butiken. Men vem vet, de kanske tycker om den jättemycket och har en unge som har tyngdpunkten på rätt ställe eller nåt.

Annat som hänt idag är att jag var tvungen att lämna Skrutt på dagis. Usch och fy säger jag bara! Hon grät redan innan jag ens hade fattat att det var dags att säga hejdå. Men jag var oväntat kall och vinkade bara av henne och gick sen, utan en tår. Sen kändes det visserligen lite jobbigt senare under dagen när jag tänkte på det igen. Kan jag inte bara få vara hemma och ta hand om henne själv jämt? Då skulle vi kunna baka tårtor tillsammans hela dagarna!

Jag har inte hunnit plugga särskilt mycket idag, men fick iallafall lite gjort under förmiddagen när jag inte hade några lektioner. Passade även på att ringa min handledare, ett samtal som jag skjutit upp i över tio dagar. Varför liksom? Det var avklarat på max 30 sekunder och ändå gjorde jag det inte tidigare?!

Försökte även ringa vårdcentralen för att få en tid till en läkare så mina migränanfall inte ska behöva bli så fruktansvärt dyra, men det gick ju inte. Upptaget precis hela tiden!

När jag kom hem från jobbet hämtade jag Vendela och sen åkte vi till centrum för att låna en bok på bibblan och handla inför middagen på Ica.

Väl hemma lagade jag en fiskgratäng och efter middagen badade jag Skrutt och fram till nu har jag jobbat med morgondagens uppgifter. Det känns rätt bra att rada upp allt jag åstadkommit under dagen, för då känner jag att jag faktiskt har fått vettiga saker gjorda!

Nu ska jag ta en dusch innan jag kryper i säng. Och visst fan, jag måste byta sängkläder också eftersom Vendela behagade kissa i vår säng, sekunder efter att hon kissat på pottan. Varför kan man ju undra?

Godnatt kära läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0