Nya tag!

Idag var det som sagt mastodont-dagen. Fyra dubbellektioner och sen läxhjälp i matte. Det började förbaskat dåligt med gråtande och förbannade elever på provet. Sen gick det lite bättre, därefter ännu bättre och dagen avslutades med en väldigt bra lektion! Stödlektionen blev det ingenting av för ingen elev hade dykt upp efter 20 minuter så jag åkte hem istället.

Det är märkligt vilken annan människa man kan känna sig som om man kommer hem utan migrän efter en tung dag. Jag har inte känt av nånting alls under de här två arbetsdagarna, vilket är en väldigt ovanlig känsla! Men ack, så skön!

Innan jag åkte hem tog jag en sväng förbi Willys och "storhandlade" inför veckan. Det blev dock en väldigt liten storhandling eftersom vi plötsligt verkar ha blivit väldigt duktiga på att laga mat av saker vi redan har hemma. Billigt blev det ändå inte eftersom jag köpte en hel uppsjö med blöjor. Varför kan inte min unge plötsligt bli rumsren hon också?

Jag och Vendela hade en riktig buskväll. Vi blåste varandra på magen, körde "Prästens lilla kråka" och bara allmänt röjde runt på golvet med en väldans skrattande. Varje gång någon ramsa eller lek slutade så sa hon "Till", vilket betyder "En gång till". Det kändes verkligen att det var länge sen vi gjorde så senast! <3

Till middag blev det ärtsoppa. Vendela är så himla söt när vi äter det, för hon ska absolut ha senap på sin tallrik. Sen tar hon sked efter sked med senap och stoppar i munnen, med världens min! Hon tycker det är uräckligt! Och ändå säger hon "Gott" när hon stoppar det i munnen. Och när klicken är slut säger hon "Mi", vilket betyder "Mer". Goa unge! Varken jag eller Richard kunde hålla oss för skratt!

Nu ska jag krypa i säng, i anständig tid för en gångs skull!

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0