Snart helg

Jag håller på att säcka ihop nu. Det är visserligen jobbigt att plugga och jobba samtidigt, men det blir ännu jobbigare att ensam ta hand om Vendela samtidigt. Jag kan ärligt säga att jag är otroligt imponerad av alla ensamstående föräldrar som tar hand om sina barn själva för jämnan!

Idag har jag glömt vilken tid jag skrev upp att jag skulle lämna Vendela imorgon (jag skrev det när jag hämtade henne på dagis och hade redan glömt det i bilen på vägen hem...), att skriva upp nästa veckas tider på dagis och jag har glömt min dator på jobbet. Det sista känns mest jobbigt för jag hade gärna haft den eftersom jag ska konstruera en uppgift för mina elever som jag har på morgonen imorrn. Men, men. Jag får väl dyka ner i nån bok istället och försöka hinna fixa provet imorrn bitti.

Till middag blev det ugnspannkaka, vilket jag insåg att jag kunde äta ganska mycket av utan att få för många kalorier i min kalorisamling på viktklubb.se. Och jag gillar ju ugnspannkaka väldigt mycket!

Nu på kvällen provade jag kläder som jag beställt från bonprix. Anledningen till att jag ens gjorde beställningen var för att de verkade ha bra bh:ar till hyffsade priser. När jag ändå beställde dem passade jag på att beställa lite annat. Det mesta åker tillbaka, men det jag behåller kände jag mig väldigt nöjd med, även om det kanske blir lite dyrare än jag hade tänkt från början... Men man ska väl unna sig själv lite ibland! 

Det var ungefär allt som hänt idag. Imorrn är det fredag, tack och lov! Jag ska försöka plugga ordentligt så att jag kan ha fredagskväll utan dåligt samvete.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0