Till den som tycker att lärare har det soft med sommarlov...

...så håller jag med! Det är schysst med sommarlov! Men det är inte riktigt lika schysst med all planering och rättning! Jag har världens megahög med grejer som ska rättas och det försöker jag få gjort på dagarna de få stunder jag är lektionsfri, men på nåt sätt blir högen bara högre och högre... Sen är det planeringsarbetet. Att komma på en idé är inte svårt, däremot är det betydligt svårare att presentera idén på ett bra sätt. Och att formulera och utforma.

Idag är tredje kvällen den här veckan då jag sitter uppe alldeles för sent (utan att ha haft tid till mycket annat än jobb) och planerar lektioner. Och då här kommer det att vara hela terminen, fast ännu värre när jag får ännu fler lektioner i en period.

45-timmarsveckan räcker inte riktigt till helt enkelt, så nog förtjänar vi vårt sommarlov! Och visst förtjänar vi lite mer i lön också!

Så, nu var det slutgnällt om oss stackars lärare. Fast nog är det mest positivt med att vara lärare ändå, annars skulle jag ju hitta på något annat!

Förutom att jobba arslet av mig idag har jag lagat renskavsgryta till middag och tittat på mitt första avsnitt nånsin av Bonde söker fru. Tanken med att titta på programmet är inte att jag vill se det, utan jag vill bara ha en bestämd tid då min hjärna kopplar av. Det är skönt att slå sig ner i soffan, dricka en kopp te och glo på tv. Jag behöver det.

I övrigt har jag fått ett mail från min handledare som tycker att min uppsats är mycket bra! Det känns skönt! Så nu fortsätter jag med ny energi!

Nu blir det lite tvätthängning och sen sängen. Försent idag igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0