Vilken skitsöndag!

Idag skulle jag ju plugga hela dagen och känna att mitt arbete tar ett stort kliv framåt. Jag har visserligen pluggat i över åtta timmar i sträck, men det där stora framåtklivet saknas. Jag började räkna uppgifterna i en av matteböckerna och typ 14 gånger fick jag börja om, antingen för att jag börjat fylla i fel kolumn, och på så sätt varit tvungen att räkna om föregående kapitel eftersom jag inte visste hur många streck jag dragit där från början, eller för att jag helt enkelt ändrat mig i mina kategorier och flyttat om strecken hit och dit, inte kommit ihåg exakt vilken uppgift jag flyttade och därför var tvungen att räkna igen. Om och om igen! Det är fånigt att det tog sex timmar att få bukt på den första boken! Men nu är jag iallafall klar med den och tycker mig ha en tydlig strategi inför nästa bok. Problemet är bara att jag tyckt det efter alla böcker jag hittills räknat och nu måste jag räkna om dem... Så jag vet inte riktigt. Det blev nog snarare ett steg bakåt idag...

I övrigt har det inte hänt mycket alls. Jag fick sovmorgon till tio och åt en lång frukost med Skrutt och Richard. Jag hade egentligen tänkt få igång en maskin tvätt under dagen, men det glömde jag såklart bort så nu får jag återigen rota längst in i garderoben för att försöka hitta något hyffsat rent och snyggt att ha på mig.

Ska ta en dusch (handduk har jag ingen heller eftersom jag inte tvättat såna heller) och sen krypa ner i säng. Imorrn ska jag lämna Vendela på dagis innan jag åker till jobbet så det blir en lite mer intensiv morgon.

Lång dag blir det också, med klasskonferenser mellan klockan 16 och 17. Jippi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0