Vilken vecka!

Än är det bara halvtid, men jag har svårt att tänka mig att en vecka kan vara mer hysterisk än denna! Inte nog med att jag har upp över öronen att göra, så har jag dessutom fler lektioner än tidigare veckor OCH eleverna har informerats om ett riktigt tungt beslut.

Skolans hyreskontrakt är uppsagt sedan i somras och från och med nästa sommar flyttar skolan. Troligtvis blir det till Häggvik till lokaler som ABF (som äger vår skola) redan äger. Jag har visserligen bara jobbat på Säbyholm i ett år, men det känns grymt tungt att behöva flytta därifrån. Det är en helt fantastisk miljö med möjligheter i det oändliga. Jag vill försöka se nånting positivt med flytten, men det är inte helt lätt eftersom miljön i Bro är oslagbar!

Och inte nog med att vi ska flytta, min allra närmaste kollega, Hanna, ska sluta på grund av flytten. Det känns ännu sorgligare än själva flytten, för hon är verkligen mitt stöd i allt jag gör och vi tänker så lika. Jag tycker verkligen om mina andra kollegor också, men Hanna är en väldigt vän även utanför jobbet. 

Som om det här deppet inte räckte, jag har dessutom tvingats inse att jag inte hinner plugga två kurser vid sidan om jobbet. Det blir för mycket så nu blir det examensarbetet som får allt fokus tills det är klart. Hur nu det ska gå, det går riktigt, riktigt trögt och jag hittar ingen mer tid att lägga på skiten. Jag har inte kommit i säng förrän efter elva varenda kväll den här veckan och då har jag knappast ägnat mig åt några nöjen, mer än att titta på idol en timme per kväll. 

Migrän har jag också. Det beror förmodligen på mitt galna schema i kombination med att ventilationen i skolan är trasig. Luften är katastrofal och inte går det att öppna fönster, för det är ett sånt liv utanför att man inte ens kan höra vad man tänker. 

Nä, usch och fy! Nu lägger jag mig och hoppas att världen har blivit lite bättre imorrn!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0