Ännu en härlig dag

Plötsligt känns mitt liv så där härligt enkelt. Kanske är vädret med och bidrar till känslan, men sen är det lite mindre att göra på jobbet också. Och jag har inga jättestora ok som ligger och tynger längre, utan jag har klarat av det mesta. Då finns det liksom tid att känna sig rätt nöjd med livet!

På onsdag åker vi dessutom till Riga på kryssning. Jag ser framemot det jättemycket! Jag tycker verkligen om att åka bort med Vendela. Att få förbereda henne på att åka buss och båt och se förväntningarna hos henne. Allting blir liksom dubbelt så roligt när man har barn, man lever verkligen genom dem! Dessutom ser jag framemot middagsbufféerna. Och till Stina som undrade om påskgodiset så var det jättemycket godis! Det hade tagit Vendela veckor att äta upp allt så vi gjorde bara en god gärning. Inte ska hon behöva äta gammalt godis! ;-) Dessutom åt jag inte så mycket, det faller mig liksom inte i smaken längre av någon anledning. Jag uppskattar mer ett glas vatten med några apelsinskivor i, hur märkligt det än låter!

Idag fick jag sovmorgon. Jag lyckades verkligen pricka in rätt dag, för Vendela vaknade tidigare än tidigast imorse. 5.55 stod klockan på. Det är liiiite för tidigt. För henne också för hon var grinig hela förmiddagen och sov middag redan vid 12-tiden.

Själv åkte jag iväg till stallet på dagen för att följa med Emma och Bella till ridhuset. Allting gick hur bra som helst! Emma lastade Bella utan några problem alls, hon var inga problem att köra och väl framme var hon lite uppspelt av det nya, men hon var ändå lugn. Vid sadlingen trodde jag nog inte att vi skulle lyckas för hon började spinna runt, men sen fick Emma stopp på henne och sadlade henne. Efter lite nosande i ridhuset satt hon sen upp utan några problem alls. Till en början var nog både häst och ryttare lika nervösa, men efter ett tag gick det jättebra. Det är så skönt att se att de verkar ha hittat varandra, för de är himla fina ihop!

Vi var iväg en sväng till Willys och handlade på kvällskvisten och Vendela skulle absolut sitta i vagnen bland alla varor. Inte helt smidigt alla gånger för hon har ju lite svårt att inte pilla på allting. Vi köpte gatukritor till henne som jag tänkte att jag skulle demonstrera imorrn när hon vaknar.

Dagens Vendela:
V: Mamma, vet du vad?
J: Nej, vadå?
V: Vet du vad, mamma?
J: Nej, vad är det jag ska veta?
V: Mamma, vet du vad? 

Så håller vi på tills hon till sist mumlar nånting helt obegripligt. Hon vill nog inte säga något, utan bara använda frasen "Vet du vad" som hon precis lärt sig. Sötunge!


Avslutar med en bild på en crosstrainer så Stina får se vad det är. Man liksom trampar och använder "stavar" på samma gång. Helkroppsträning helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0