Årets första cykeltur!

Ojdå, det har visst gått en hel vecka sen jag bloggade senast. Det hör inte till vanligheterna!

Idag hade vi säsongspremiär för cyklarna. Jag har skjutit på den länge för att det har känts så jobbigt att fixa i ordning dem efter vintervila, men Richard smörjde, pumpade och fixade på nån kvart. Så nu fanns det inga ursäkter kvar.

När jag klädde på Vendela skulle hon absolut inte cykla nånstans, utan hon skulle åka bil. Men sen när vi kom ut stod hon och studsade i väntan på att få hoppa upp i barnsitsen. Hon kanske hade glömt hur roligt det är att se mamma flåsa framför henne. Vi cyklade ner till kinakrogen och åt lunchbuffé. För första gången (i hela mitt liv förmodligen) slutade jag äta när jag var mätt, trots att jag inte ens kommit till det godaste - de friterade räkorna. Kanske finns det ändå hopp för mig och mitt förhållande till mat.

Sen blev det en sväng på Ica för att införskaffa middag och fredagsmys - en aloe vera-dryck och lite vindruvor. Jag skulle köpa jordgubbar också, men det glömde jag bort. Vägen hem var inte rolig. Helt otränad i uppförsbacke med Vendela bakpå. Men det gick! Och jag är jäkligt stolt nu efteråt! 

Veckan som har gått har inte varit särskilt händelserik, eller så har jag bara glömt allt som hänt.   

Förra fredagen firade vi en mammas 30-årsdag på Texas longhorn i Sundbyberg. Jag fläskade på stort med både hummer och oxfilé och det var verkligen dödligt gott!

Det kan ha hänt nåt mer roligt förra helgen, men jag verkar ha glömt bort det...

Den här veckan började med vab för Vendela var inte riktigt på topp. På söndagen hade hon 38,0 efter att ha sovit middag så vi bestämde att hon fick vara hemma på måndagen och då var hon ju helt feberfri så på tisdagen var det förskolan som gällde igen.

För min del innebar det migrän på måndagskvällen och sen en alldeles förjävlig variant på tisdagen. Den vill liksom inte ge med sig, hur jag än bar mig åt. Och jag blir så irriterad, för jag är inte det minsta stressad. Jag har aldrig varit så ostressad som jag är just nu så jag fattar ingenting! Dessutom äter jag bra mat, fem gånger om dagen. Funderar på att försöka få en tid hos vårdcentralen för en ordentlig utredning. Jag har ju från början sagt att jag inte tror på att konceptet att medicinera bort smärtan, utan att man måste hitta orsaken. Och nu när jag har ett lite mindre stressat schema kanske jag orkar slåss för det.

Den här veckan har vi städning på dagis så vi var där och städade i måndags och i onsdags och ska dit ikväll. Men idag är det ett lättare pass än i onsdags så det går nog rätt fort.

I onsdags var det ju lön också och då passade jag på att åka till Täby efter städningen och köpa en begagnad crosstrainer! Så nu står åbäket mitt i vardagsrummet och väntar på att jag ska börja flåsa. Dessvärre verkar jag har tappat bort en plastbit som är typ oumbärlig så jag måste försöka hitta någon som säljer reservdelar till just den här modellen. Inget tränande än på ett tag alltså, men jag hinner ju bli riktigt sugen iallafall :)

Nu ska jag ge mig på att städa mitt arbetsrum. Bombnedslag deluxe är ett milt uttryck för hur det ser ut där...

Kommentarer
Postat av: tant tina

den jädra migränen. Försök under en vecka lämna bort alla starka kryddor. Ingen kina mat. Det kostar inget att prova. Choklad kan vara rena giftet liksom rödvid.

2012-04-27 @ 20:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0