Dålig start på veckan

Natten till idag var katastrofal. Jag sov inte många minuter åt gången. Först hade jag en helt obeskrivlig migrän och räknade ner sekunderna tills migränmedicinen skulle börja verka och sen sov jag bara allmänt dåligt. Vaknade minst tre gånger i timmen fram till kvart i sju när jag skulle upp.

Arbetsdagen idag var rätt lätt, men jag fick migrän igen innan jag ens nått fram till lunchen. Det värsta är att migränen känns elakare än nånsin. Den är mycket mer aggressiv än tidigare och svårare att bli av med. Eller så har jag bara vant mig vid att inte ha migrän under de två, tre veckorna jag varit utan den senaste tiden. Mitt sista vapen innan jag går till läkaren igen är att dubbla dosen betablockerare så får jag se hur det hjälper. Mitt något lugnare schema verkar inte riktigt ha någon effekt.

Direkt efter min enda lektion åkte jag och hämtade Vendela hos mormor. Jag snodde till mig lite lunch där också och sen åkte vi hem och sov middag, både jag och Vendela. Alldeles, alldeles för länge. Vi vaknade klockan fyra och hade då sovit i tre timmar! Min migrän var då ännu värre och jag drog på stora kavalleriet med både ipren och zomig och efter några timmar släppte det faktiskt.

Nu på kvällen har jag jobbat som en tok för att bli klar med så mycket som möjligt inför veckan. Det gäller att passa på när skallen faktiskt funkar.

Vendela fick förresten en ursöt hemsydd klänning med posten idag. Jag vet dock inte om den passar än, för hon vägrar prova den. Men jag tänkte försöka ladda upp en bild sen om jag lyckas få på henne den.

Nu borde jag nog sova, men den där alldeles för långa eftermiddagsluren gör sig påmind än..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0