Det går bra nu!

Jag loggade in på min studentsida på Mittuniversitetet för att kolla lite på en kurs jag ska tenta av i augusti. Och döm av min förvåning när jag upptäckte att jag fått in slutbetyg på kursen som innehöll examensarbetet! Jag gick kursen hösten 2008, men skrev ju examensarbetet i höstas. Sen hade jag en rest kvar som jag lämnade in runt jul, men saknade fortfarande ett omdöme från praktiken jag gjorde då 2008. Jag hade mailat handledaren utan att få något svar och min praktikansvarige på universitetet hade också gjort fruktlösa försök att kontakta handledaren, så jag räknade med att få göra om praktiken. Men icke! Nu är ju betyget i den kursen klart!

Det innebär att jag endast har en enda tenta som släpar som rest från när jag pluggade på heltid. Sen har jag den där tentan i augusti också, men den kursen har jag aldrig ens börjat läsa så den räknas inte. Dessutom kanske jag läser den i höst på ordinarie tid istället för det verkar inte finnas några andra vettiga kurser för mig att läsa då.

Helgen blev ju inte så där jättelyckad. Vendela hade skyhög feber under både lördagen och söndagen och hon var riktigt dåsig. Låg mest i soffan och sa att hon frös. Hon åt i princip ingenting men bad om lite vatten emellanåt. Idag har hon mått lite bättre och behövde ingen alvedon under natten iallafall. Hon har känts allmänt bättre även om febern fortfarande är hög. Dessvärre har hon hostat så hon spytt två gånger och både gångerna hade Nasse hamnat i skottlinjen så han har fått två åkturer i tvättmaskinen. Aldrig har han väl varit så ren som nu!

Med maten och träningen går det rätt bra, men idag föll jag dit igen. Jag köpte ett paket Tom & Jerry-kex till Vendela och de var ju mycket godare än jag mindes! Och Vendela tyckte inte att de var goda alls så då blev det liksom så att jag offrade mig att äta upp dem. Inte bra! Nu skulle jag vilja tänka att jag lika gärna kan äta upp alla chips när jag ändå håller på, men det är ju så jag ska försöka sluta tänka. Så inget mer onyttigt nu och tillbaka till träningen istället!

Dagens Vendela:
Man får ju sällan vara i fred nånstans när man har småbarn, inte ens när man sitter och krystar på dass. Vendela kommer in och tittar ner i toaletten och säger "Jaha" och trycker på spolknappen när jag fortfarande sitter där. Jag gillar verkligen kommentaren, men hade jag skippat spolningen! ;) 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0