Från toppen till botten på två röda

Jag hade en jättebra plan för mina sista kurser i matten. Planen var att läsa en svår mattekurs i höst och sen en didaktikkurs och en till svår mattekurs i vår och sen skulle jag vara färdig! Men nu när jag loggade in på min jobbmail så inser jag att ingen har upplyst mig (trots att jag har frågat varenda termin i säkert fyra år) om att jag måste läsa 45 högskolepoäng (hp) på B- och C-nivå för att bli behörig mattelärare. Informationen jag fått är att jag måste ha läst totalt 90 hp  och att jag måste komma upp på C-nivå. That's it. Och så löd min plan. Men min plan innebär bara 37,5 hp på B- och C-nivå, så jag saknar alltså fortfarande 7,5 hp innan min examen blir klar, trots att jag har totalt 90 hp! Bara att planera om helt enkelt och klämma in ytterligare en kurs. Det innebär att jag måste plugga i sommar, vilket jag inte hade tänkt från början. SUUUURT är ordet!

Dessutom är Vendela sjuk IGEN!!! Efter att hon sovit middag har hon gnällt hela tiden och hon kändes varm redan när hon kom upp från sängen. Nu på kvällen hade 38,6 i feber, så nog är hon sjuk. Tur att jag faktiskt råkar ha halvdag på måndag och kan lämna bort henne till moster och mormor på förmiddagen så slipper vi vab den dagen åtminstone. Men jag är trött på sjukdomar nu!

Det är skit när dagen börjar så bra och sen slutar i ett fiasko! Jag tänkte nu på kvällen på hur härligt det är att faktiskt känna sig fri utan en massa måsten. Att det är så mycket lättare att göra spontana saker när man känner att tiden faktiskt räcker till. Men nu har jag ju ett sånt där jävla ok på axlarna igen! Förbaskade pluggande!

Löshoppningen med Bella gick iallafall jättebra. Hon fattade direkt vad hon skulle göra och hoppade jättefint! Eftersom Emma var sjuk var det jag som fick promenera nonstop från ena sidan av ridhuset till den andra. När vi skulle hem var Bella inte riktigt lika glad över att åka transport som hon var på vägen dit så hon bråkade en hel del. Men Emma hade en dålig dag och Bella hade nog också en dålig dag så vi kompromissade och lät henne gå in genom att locka henne med hink. Det är inte den optimala lösningen, men ibland känns det som att kortsiktiga lösningar är bättre än att alla ska bli osams och motarbeta varandra.

Nu ska jag hänga tvätt och sen måste jag nog börja jobba lite. Jag har en hel del som måste göras till nästa vecka. En tung vecka kvar på jobbet, sen är det bara gräddfil hela vägen fram till sommaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0