Härliga vårdag!

Igår avslutade jag kvällen med en powerwalk på en timme tillsammans med Cissi och därefter unnade jag mig min Aloe vera-dryck som fredagsmys. Inga chips och inget godis, trots att Richard mumsade!

Idag började vi morgonen kvart över sex med Nalle Puh i vår säng. Vid halv åtta masade vi oss vidare till soffan för en timmes Pippi och sen kunde morgonen börja på riktigt.  

Vid halv tio åkte jag och Vendela iväg till Kalmarsand för att möta upp en mamma ur mammagruppen och hennes två söner. Tanken var att vi skulle mata änderna och grillar korv, men det blåste nåt så in i Norden där, så vi vände och åkte till Ekilla istället. Där var det helt underbart väder med värmande sol och lite lätt blåst.

Vendela och Casper badade med stövlar och galonisar och vi trodde att de skulle bli genomblöta, men de höll sig nästan helt torra, så när som på lite fukt vid stövelkanten. Sen blev det korvgrillning och fika och innan vi åkte hem fick de plaska lite till. Fast den här gången var de tydligen lite kaxigare för nu blev de verkligen blöta! Jag hällde ut vatten ur Vendela stövlar efteråt, men trots det trampade de ändå snällt upp för alla trappor när vi skulle till bilarna igen. Vendela, som alltid brukar vägra gå själv, ville inte bli buren en enda gång under hela utflykten utan gick jätteduktigt.

Nu ska jag passa på att duscha medan Vendela sover och sen ska jag försöka förbereda efterrätten till ikväll då jag ska till Cissi för en mammakväll.

Fanken vad bra livet känns ibland!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0