Men ge upp!

Vänliga John Blund kom aldrig riktigt och besökte mig i natt. Vid halv fem var jag tillbaka i sängen och då låg jag och vred och vände på mig eftersom febern sjönk och jag svettades som en gris. När jag var uppe i natt bestämde jag mig för att inte jobba idag, men när jag vaknade kvart i sju av Vendela och kände mig pigg så tempade jag mig och konstaterade att jag inte hade någon feber, så nog kunde jag utstå en lektion på morgonen. En dusch och en frukost senare vad jag på jobbet. Och svettades som en gris hela lektionen! Men jag kände mig ändå nöjd, för det är bra ruttet att få en hel karensdag på grund av en sketen lektion! Och jag vill ju gärna ha en sjuk-/vab-avdragsfri månad och då kan jag ju inte börja med en karens.

Dagen idag har jag spenderat i sängen. Efter min dryga 1,5 timmes "sömn" i natt trodde jag att jag skulle sova som en stock, men icke. Jag har inte ens kännt mig lite sömning. Hur konstigt är inte det? Men jag vilade iallafall medan jag tittade på typ tio avsnitt av Brothers and sisters. Snart måste jag investera i en ny säsong!

Vendela har varit hos farmor och farfar under dagen. Hon behövde nog komma utanför huset lite och jag behövde få ligga och vila utan att hon kommer och ska leka koja, kittlas, visa något eller bara gosa.

Ingen aptit har jag heller. Mackan jag försökte äta imorse kunde jag inte få ner och sen har det inte blivit mycket annan mat under dagen. Men det är väl precis som Vendela hade det. Hon åt ju inte heller nånting mer än nån tugga av nånting här och nånting där.

Nu på kvällen kom den där förbaskade febern tillbaka igen! Jag har verkligen vilat hela dagen och inte förtjänat att få tillbaka den! Heller tre hela dagar med feber än en massa småtjafs på kvällar och nätter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0