Segaste söndagen

Natten till idag blev ju inte så där jätterolig. Vendela var väl vaken mellan 23 och 02 och vi ville gärna gå och lägga oss. Först stördes hon i sömnen av att febern steg och låg och gnällde varannan minut. Sen när hon fick alvedon blev hon hur pigg som helst och skulle absolut upp och leka. Vi försökte få henne att titta på film i vår säng, men det vägrade hon. Till sist gick hon med på att ligga i sin säng och lyssna på en skiva.

Sen vaknade hon ju vid sex imorse, så klart. Tur för mig att det var Richards morgon! jag sov ända till halv elva, men kände mig inte särskilt pigg ändå.

Dagen idag har bara varit lång. Vädret ute är fantastiskt, men vi har inte kunnat gå ut, för Vendela är alldeles för dålig. Hon har mest suttit i min famn och tittat på film. På eftermiddagen somnade vi båda två i vår säng när vi tittade på Aladdin. Men lite har jag fått gjort här hemma ändå. Hela övervåningen är städad och dammsugen och det är ju alltid något.

Sen har jag förberett veckans lektioner och är nu redo för den där förhatliga duschen och sen sängen.

Imorrn blir det en kort jobbdag. Jag är lektionsfri på eftermiddagen så istället för att vabba hela dagen är Vendelas hos mormor och jag gör det jag måste och sen åker jag hem. Det är inte helt dumt med lärarjobb emellanåt. Å andra sidan så måste jag ju fortfarande göra eftermiddagens jobb här hemma senare på kvällen, så jag skjuter ju egentligen bara på arbetstiden.

Nä, tvätta håret var det ja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0