Som en perfekt söndag

Nånting hände i min skalle när jag fick in det där betyget från terminen för tre år sedan. Det var som om en jättestor sten föll från mina axlar och att jag nu när jag inte har tyngden där orkar göra en massa annat. Idag fick vi in vår "nya" frys och skickade ut den gamla från garaget. Den har funkat i tre år utan problem, men nu har vi inte varit ute i den på kanske två månader och då verkade den ha gått sönder! När vi baxade ut den ur garaget så började det rinna vatten och när jag sen öppnade kylen så hade allt tinat. Den kan inte ha varit trasig så där jättelänge för det var inte mögligt i den, bara tinat. Men vi har inte sett vatten på golvet, så lite märkligt är det ändå. Så igenfrostad som den var borde det ha varit en hel pool på garagegolvet.

När vi ändå var ute passade jag på att sopa parkeringsplatserna lite och att rensa bort lite ogräs vid stentrappan på baksidan. Sen har jag röjt lite i källaren och tvättstugan också. Det verkar finnas hopp om att faktiskt få igenom en riktig rensning i hela huset innan sommaren!

Vendela vaknade 5.45 imorse, vilket var lite väl tidigt. Vi vill ju gärna inte behöva gå upp tidigare än klockan på vardagar, så hon fick ligga kvar i sängen trots vilda protester. Hon vilade nog en stund till, för sen när klockan var halv sju började hon väsnas igen och då fick hon komma in till oss och titta på en film. Vi låg kvar i sängen i en timme innan vi kravlade oss upp. Hon vägrade välling för första gången nånsin i princip och skulle absolut ha två knäckebrödssmörgåsar istället.

Dagens Vendela resulterade i en mycket stolt mamma. Jag var på toa på eftermiddagen och då skulle hon göra mig sällskap på pottan, vilket resulterade i att blöjan åkte av. Sen var hon utan blöja i några timmar på eftermiddagen och jag frågade henne med jämna mellanrum om hon behövde gå på pottan, men hon sa nej varje gång. Sen när vi hällde upp nachos till tacomiddagen tillsammans så sa hon plötsligt "MÅSTE KISSA" och ilade iväg till pottan och kissade mycket riktigt. Det är första gången som hon tar eget initiativ till att gå på pottan när hon är kissnödig och faktiskt klarar det också. Vår duktiga tjej!

Nu ska jag kika på film och imorrn ska Vendela till dagis igen för första gången på hur länge som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0