Törs jag hoppas?

Klockan är snart 22 och jag har ännu inte fått feber. Kanske är det över nu? Natten till idag var grymt jobbigt med ordentligt hög feber som jag svettades ut vid fem-tiden. Så himla skumt! I morse hade jag återigen inte en antydan till feber.

Vendela hade också en tuff natt. Hon vaknade vid två och grät sen i snitt var femte minut i över en timme. Hon nästan sov när vi var upp till henne och hon var verkligen jätteledsen. Hon la sig ner nästan utan motstånd varje gång, men fortsatte ändå vara ledsen. Sen när över en timme gått och vi varit uppe hos henne över tio gånger kom vi på att hon kanske skulle få en alvedon. Efter den pep hon inte en sekund till och sov fram till åtta på morgonen. Jag gissar att hon kände tryck i öronen på grund av förkylningen för några av gångerna vi var in till henne höll hon sig för örat. Men jag förstår inte varför det alltid ska ta oss så lång tid att komma på att vi ska ge henne Alvedon. Hon brukar ju inte vakna och vara ledsen på det sättet på natten och de gånger hon gör det brukar det vara något som är fel och då brukar Alvedon hjälpa, oavsett var det gör ont. Men kanske kommer vi ihåg det till nästa gång...

På förmiddagen åkte jag och Vendela till centrum för köpa lite mediciner, påskägg till Vendela och lite mat på Ica. Vendela valde ett litet Hello kitty-ägg av Kinderägg-typ på godisaffären. Trots att det fanns så mycket att välja på så var det inga problem att välja ägg. Jag tror att hon har blivit lite Hello Kitty-indoktrinerad på förskolan för hon gillar verkligen sina Hello kitty-kläder och när vi skulle välja plåster på Ica så valde hon självklart Hello Kitty trots att jag insisterade på Bamse. Men det var ju hennes val...

Efter att hon sovit middag (i tre timmar?!) begav vi oss hem till mina föräldrar för en påskmiddag. Det blev en väldigt trevlig kväll med mycket god mat. Fast min aptit är inte riktigt tillbaka än så jag körde på en lite mindre portion. Vilket förvissa kändes rätt bra, man måste ju inte alltid rulla från middagsbordet.

Vendela blev supertrött innan klockan ens var sju så vi åkte hem och la henne i säng. Efter 20 minuter i sängen ropade hon och var hur pigg som helst. Förmodligen hann hon somna en stund, men blev sen bajsnödig och då hann hon ju bli pigg av den lilla sömn hon fick. Så hon tittade på Let's dance med mig och Richard en stund och hela familjen hade lite fredagsmys med en varsin stor kopp te och några jordgubbar. Det är verkligen en bedrift med tanke på hur mycket godis vi brukar äta och att det dessutom är påsk!

Nu ska jag sluta hosta och snora så kör jag igång med träningen igen. Emma hade införskaffat en crosstrainer och jag blev riktigt sugen på en sån jag med! Har kikat på en sån förut, men aldrig riktigt kommit mig för att köpa en. Men nu när jag provade Emmas så blev jag väldigt sugen på en egen! Får se hur långt nästa lön räcker. (Förmodligen inte ens till räkningarna med tanke på hur mycket sjuk jag varit...)



Kommentarer
Postat av: tant tina

vad är en crosstainer?

2012-04-08 @ 11:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0