Akvariet är igång!

I julas köpte jag ju ett akvarium av en mammakompis och nu har jag äntligen kört igång det! Vendela var med och valde växter på djuraffären och sen tvättade vi alla stenar, ställde i ordning och fyllde på med vatten. Just nu är det fyllt till hälften ungefär, vågar inte fylla mer förrän jag ser att det är helt.
 
Så snart blir det fiskinflytt! Gissa om Vendela blir glad då!
 
Vendela och jag hade en sån där mysdag idag igen. Vi åkte till Ikea för en lunch och sen lekte Vendela i nästan två timmar inne på Ikea. Hon kärade ner sig totalt i en gosedjurshund och drog runt med tre såna. Sen kröp hon ner i en säng med alla hundarna och skulle absolut sova där. När jag äntligen fick henne därifrån fastnade hon i utställningsbarnrum och till sist fick jag bära ut henne från affären för att nånsin komma vidare.
 
Vi gick in på Kappahl en sväng då jag hade både en värdecheck på 50 kr och en rabattkupong på 25%. Jag hittade väl egentligen ett par vita jeans som jag ville ha, men jag orkade inte prova ordentligt för jag ville inte att Vendela skulle tappa humöret så det blev inga byxor.
 
Sen åkte vi vidare till XL Zoo och köpte en prydnadshäst som Vendela tyckte skulle vara i akvariet.
 
Efter middagen cyklade jag och Cissi upp till stallet där Cissi red Bella och jag frös och viftade bort knott. Det är lite höstigt i luften, trots att det bara är den första augusti! Men det gör mig inte så mycket, jag gillar höstmyset!
 
Nu ska jag krypa i säng, med migrän IGEN! Det här är ju fånigt, jag har haft i princip konstant migrän i över två veckor, trots att jag inte är stressad. Och jag äter ju bra, dricker bra och ändå får jag skiten hela tiden. Om jag nu skulle orka ringa vårdcentralen kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0