En lång natt

Igår tänkte jag gå och lägga mig redan vid tio, men Vendela vaknade när jag gjorde mig ordning för sängen och sen var hon vaken ända till klockan två! Jag försökte lägga om henne i en timme innan jag gav upp och bestämde mig för att ge henne en alvedon. Men då spårade allt ur ordentligt och hon totalvägrade. En tvååring är starkare än man tror och det känns inte rätt att ta i för kung och fosterland för att kunna få i en alvedon. Efter ett väldigt mutande, bönande och ett antal sparkar i huvudet stod både hon och jag och grät och då gav jag upp. Jag ville bara sova och Vendela ville inte det. Så vi kröp ner i min säng tillsammans och låg där tills Richard kom hem vid tolv. Då fick hon titta på film i soffan med honom istället och klockan två stoppade han henne i säng igen, trots vilda protester. Men då somnade hon iallafall efter en stund.
 
I morse vaknade hon såklart vid sju som vanligt, men har varit dödstrött under dagen. Dock inte sjuk på nåt sätt, så vi åkte till Barkarby och blev lite besvikna på Pizzahut. Sen åkte vi till Jakobsbergs centrum och tittade på HM, men jag köpte ingenting trots att jag hittade en massa fint! Bland annat en urgullig onepiece med katter, en randig klänning med en katt i ena framfickan och ett par ridbyxor. Men jag kände mig inte motiverad att spendera mina sista kronor på kläder, så vi åkte till djuraffären och införskaffade Vendelas efterlängtade fiskar istället. Så nu simmar 17 små fiskar runt i akvariet och väntar på sina guppy-vänner som kommer senare.
 
Till middag blev det gott grillat kött med majskolvar och sen åkte jag iväg och tränade. Väl hemma igen fyllde jag en tårtbotten för morgondagens tårta till Vendelas farmor.
 
Nu ska jag snabbduscha och sen störta i säng. Trött är bara förnamnet på mig just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0