En vanlig dag

Åh, vad jag önskar att dygnet hade några timmar till. Jag hinner inte riktigt med allt jag vill och nu sitter jag och känner mig sjuk av trötthet. Eller jag hoppas iallafall att det är tröttheten som spökar. Jag mår lite skumt, lite huvudvärk och lite illamående. Men så har jag inte sovit mer än sex timmar per natt den här veckan så det är nog där skon klämmer.
 
Idag hade jag lektioner först efter lunch så jag var hemma på förmiddagen och pluggade faktiskt väldigt flitigt. Jag varvade läsningen med diktanalys och lite tvättstugegöra. Effektivt!
 
Efter jobbet åkte jag till Kakburken i Järfälla och inhandlade lite grejer till helgens tårtor. Jag tänkte att jag var rätt snål, men notan slutade på över 600 spänn!! Tur att jag ska göra två tårtor i helgen så jag får in de pengarna igen. Men jag kan ju inte påstå att jag går särskilt mycket plus på mina tårtbak. Fast det är ju inte därför jag gör dem heller.
 
Nu på kvällen har jag avslutat min pappas fotobok och skickat in den för tillverkning. Och så var jag en sväng till gymmet och sprang i 40 minuter på bandet. Men som sagt, jag mår lite skum så nu blir det en snabb dusch och därefter sängen.
 
Vendela var förresten himla söt på kvällen innan hon skulle sova. Jag hittade några babyblöjor när jag städade i hennes garderob häromdagen och dem fick hon ta ner till sitt skötbord i källaren så hon kan ta på blöjor på dockorna. Men dockan hade tydligen rymt när hon kom ner i källaren, varpå hon uppgivet sa "Jaha, var är dockan? Ja, vaaar är dockan?"  Det jobbiga är att jag vet var alla såna där kommentarer kommer ifrån...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0