Försäkringskassan

Undrar om det finns någon med barn som inte har haft nåt strul med försäkringskassan? När jag gick på sommarlov trodde jag att jag hade alla vabdagar från våren under kontroll, men så i slutet av juli fick jag ett brev där det stod att jag inte skickat in ett av intygen för en vabdag. Jag försökte ringa och fråga direkt, för på min sida på försäkringskassans hemsida stod det att jag visst skickat in intyg. Men det var ju såklart sommartider och då när jag ringde var det stängt. Sen glömde jag bort det där, och nu i förrgår kom ett brev där det stod att min ansökan om vab avslagits. Då ringde jag iallafall under öppettider och det jag trodde var ett inskickat intyg för den här dagen var egentligen ett intyg för en annan vabdag (som jag glömt bort). Skitisamma tänkte jag, jag trodde ju att jag hade en dag outbetald och om det nu var den ena eller den andra spelade ingen roll. Så jag försökte få ut pengar för den andra dagen, men då gick inte det heller! Idag ringde jag ännu ett samtal till försäkringskassan och fick instruktioner för hur jag skulle göra för att få ut pengarna för BÅDA dagarna. Så nu ska jag bara ordna ett nytt intyg från dagis (tveksamt om de har kvar de uppgifterna så här långt i efterhand, men fråga kan man ju alltid) och sen begära pengar för båda dagarna. Hoppas allt bara ordnar sig nu så jag får lite extra klirr i kassan!
 
Idag började dagen med att jag vaknade av mig själv (när hände det senast?) strax innan åtta. Vendela fick jag väcka vid kvart över för att hon skulle hinna till dagis.
 
Förmiddagen ägnade jag åt att plugga som en tok och sen blev det jobb på eftermiddagen och efter det har jag fixat tårtor.
 
Vendela håller fortfarande låda, men än har hon inte drivit mig till vansinne, trots att jag hittills hittat en hammare och en såg i akvariet och tvingats byta alla hennes sängkläder för att hon slängt iväg blöjan och kissat i sängen...
 
Innan jag lägger mig ska jag försöka fylla tårtbottnarna så jag bara kan täcka och dekorera imorrn!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0