Hela vägen in i kaklet!

Vilken fullspäckad helg! Men det har varit roligt från början till slut!
 
Igår gick jag upp med Vendela vid halv åtta. Sen runt nio mötte vi Cissi och Edwin och cyklade tillsammans till simhallen. Det märktes att det var länge sen vi var där senast! Då kunde Vendela inte nudda botten nånstans i mellanbassängen, men nu kunde hon gå ut till hälften alldeles själv. Hon hade armpuffat ett tag, men sen tyckte hon att det var överflödigt och ville simma själv. Det gick väl lite så där ;-)
 
Efter simmandet och duschandet blev det lunch i simhallens cafeteria innan vi begav oss till bakluckeloppisen vid Gröna dalen. Jag handlade för kung och fosterland och hade lite problem att ta mig hem med cykel, barn, simkläder och loppisfynd, dessutom lagom mör i benen efter badandet! Men hem kom vi! Sen stupade både jag och Vendela i sängen en stund.
 
När vi vaknade skjutsade jag Vendela till mormor och morfar. Hon skulle sova över där medan jag och Richard gick på 30-årsfest. Det blev en väldigt rolig fest med lekar, lagom mycket alkohol (för mig iallafall), trevliga människor och god mat. Jag och Richard gav upp rätt tidigt och var hemma strax efter elva. Sen länsade vi skåpen på godis och tittade på de tre första avsnitten av Solsidan.
 
I morse vaknade jag halv nio?! Halv nio på en söndag när man är barnfri?! Det är ju helt skruvat när det gäller mig. Men det var bara att gilla läget och jag ägnade den första halvtimmen åt att spela på mobilen. Sen läste jag några sidor kurslitteratur och gjorde mest ingenting. När Richard kravlade sig upp hämtade han pizza till sig själv och en fullkomligt oätlig sallad till mig. Jag käkade brödet som var till och matade sen Tuborg med de äckliga räkorna.
 
Vi tre kom min far och hämtade mig och sen åkte vi till stallet för att köra iväg Emma och Bella till Berga. När vi kom ut på motorvägen krängde det som attan i både bil och transport och jag trodde på allvar att vi tappat transporten. Men vi gick ut och tittade och allting verkade vara som det skulle. Sen satt vi nog allihop med hjärtat i halsgropen resten av resan. Fram kom vi utan fler missöden!
 
Väl på plats på Berga fixade Emma boxen och vi bar ut alla hennes grejer. Sen fick Bella inspektera sitt nya hem och hon rullade sig säkert tio gånger i spånet innan hon kände sig nöjd. Knasiga häst! Vendela tyckte att det var väldigt underhållande när spånet flög åt alla håll.
 
När hästsaker och Emmasaker var inpackade på rätt ställen åkte vi till en pizzeria och käkade middag tillsammans. Emma och hennes vän Beatrice följde också med. Sen blev det lite färdkostshopping på en Coopbutik innan vi skjutsade tillbaka Emma och Beatrice.
 
Jag körde hem och vi hann knappt ut från skolans område innan Vendela slocknad. Men så var klockan över åtta också, så hon var väl helt färdig.
 
När jag kom hem vid halv tio kände jag att jag behövde klara av dagen gympass för att inte komma ur fas. Så jag snörde på mig löpardojorna och körde 35 minuter på bandet. Det gick förvånansvärt bra trots tre dagars godisätande och pizza till middag.
 
Nu ska jag läsa lite så jag blir trött. Det är ju inte helt smidigt att träna precis innan man ska sova, men ibland har dygnet för få timmar så då blir det så.
 
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0