Lekdag

Det är så skönt när huset är städat. Då kan man gå upp klockan tio när Vendela behagar vakna och ändå hinna bli färdig med allt tills mammavännerna kommer klockan elva. Det var Linda och Cissi som kom hit med sina barn och det badades pool, gungades och självklart hoppades på studsmattan! Undrar om det finns nån unge som inte tycker det är kul med studsmattor? Sen åt vi våfflor också. Och fikade såklart!
 
Sen gjorde jag nog inte så mycket mer av dagen. På eftermiddagen tittade jag givetvis på fälttävlan och såg när Sverige precis missade guldet och fick nöja sig med silver. Jag stod och studsade i soffan och till och med Richard satt och tittade! Snacka om spänning på hög nivå!
 
Efter en hemgjord hamburgare till middag (vi ska tydligen grilla varenda kväll som är kvar på semestern) cyklade jag till gymmet med Cissi och mötte upp Linnéa där och sen körde vi på i nästan en och en halv timme. Nu är jag fylld av energi och skulle förmodligen kunna riva hela huset om det skulle behövas!
 
Vendela har hamnat lite ur fas när det gäller sovandet. Igår somnade hon vid tolv och vaknade tio, sen somnade hon på eftermiddagen igen och det är helt omöjligt att väcka henne. Hon somnar om hela tiden och är skitgrinig. Fast det är ju förståerligt, men det är inte helt smidigt att hon är vaken halva nätterna för att hon sover länge på eftermiddagen.
 
Hon sa förresten en så himla gullig sak när Richard var iväg och handlade. Det låt en penna och lite papper på bordet och då sa hon "Mamma, jag måste rita. Jag är så ritnödig!". Urgulliga unge! Hon är verkligen ett riktigt charmtroll för tillfället. När jag kom hem från gymmet var hon gosigare än nånsin och skulle ligga på min arm och titta på Lejonkungen tillsammans med mig. Sen vände hon sig emot mig emellanåt och pussade mig och kramade mig. GOSUNGE!
 
Lite mindre gullig var hon lite tidigare på dagen när hon badade Nasse i poolen och sen kom in med honom genom hela hallen, med vattnet verkligen forsandes från honom, och sa "Nasse ville bada"...
 
Nä, hänga tvätt kanske. Gör jag annat om kvällarna egentligen?

Kommentarer
Postat av: Malin

Semestern är till för att grilla, sommaren oxå för den delen.(det stoppar inte jocke som lika väl kan grilla i januari). Fast det kan bli lite väl intensivt ibland. Vi köpte ju ny grill i våras eller när det nu va, varit lite väl mycket grill sen dess men det är ju så gott!
Hur går det med akvariet förresten? fiskarna väntar på inbjudan.

Svar: Akvariet är startat idag! :-) Så det är väl inflyttningsbart om en vecka ungefär, men då jobbar jag min första vecka så ni får gärna komma förbi veckan därpå istället om ni orkar vänta så länge?
Vad hette förresten den där kinasidan med tårtgrejer? Jag kommer tydligen inte ihåg..
skruttenli.blogg.se

2012-08-01 @ 08:51:38
Postat av: Malin

Fiskarna kan vänta utan problem, vi oxå för den delen =)
aliexpress.com där finns allt! =D
att tänka på när du handlar där ifrån, läs säljarens info noga och fråga om det är nåt oklart. priserna är ju inte tullavgift och moms på så fastnar sakerna i tullen får du ju lägga på dem kostnaderna.

2012-08-02 @ 21:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0