Lektionsfri måndag

Idag kom de nya ettorna men eftersom jag inte är mentor för någon etta så kunde jag planera hela dagen. Det var himla skönt, för nu är hela veckan planerad och alla uppgifter som behövs uppkopierade!
 
Så arbetsdagen gick bra, med undantag för att jag fick veta att en av mina bästa kollegor, en "farbror" i 60-årsåldern (världens snällaste), ska sluta. Eller jag har ju vetat att han är uppsagd, men eftersom han arbetat där i typ hundra år så har han ett års uppsägningstid, men nu har han fått nytt jobb och går förmodligen redan på fredag. Det känns så otroligt sorgset, som att uppsägningarna nu verkligen blir ett faktum. Många har ju redan gått, men ingen som stått mig nära. Tur att eleverna kommer snart och kan muntra upp mig! Ska försöka hinna baka en tårta till på fredag till honom också, som en avslutningspresent.
 
När arbetsdagen var över hämtade jag Vendela på dagis. Jisses vad glad hon blev! Hon berättade för alla att hennes mamma kommit och hon var snabb som en vessla när det gällde att hämta sina grejer. Väl hemma tittade på film tillsammans i soffan.
 
Sen inledde jag min nya idé - middagstips från Icas "Billiga veckan". Riktigt gott blev det faktiskt!
 
Efter att potatisskalaren gömt sig inför middagsförberedelserna blev jag på vansinnigt dåligt humör. Jag kände mig totalt orkeslös och så där riktigt äcklig, ful och tråkig som man bara gör när man har sina värsta dagar. Men trots det masade jag mig iväg till gymmet och en timme senare mådde jag mycket bättre! SKÖNT!
 
Nu ska jag köra igång en maskin tvätt innan jag lägger mig. Imorrn börjar jag först efter lunch så jag hinner få massor gjort på förmiddagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0