Plugglördag

Idag var Vendela iväg med sin far och faster på shoppingrunda. Jag passade på att gå på loppis tillsammans med min syster och mor och sen åkte jag vidare hem till Linnéa. Jag är kattvakt så deras hus var tomt och passade perfekt för en eftermiddag full av plugg. Då fick jag lugn och ro och katten fick sällskap. Så mycket pluggande blev det dock inte då jag för mitt liv inte kan begripa någon av de dikter jag ska analysera. Jag läste samma tio-tal dikter säkert 20 gånger om i hopp om att förstå någon av dem, men icke! Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare med just den uppgiften.
 
Framåt kvällskvisten kom husets ägare hem och då fick jag med mig en rejäl dos kantareller hem. Så på hemvägen stannade jag på Ica och köpte en riktigt smaskig biff och potatisgratäng och sen blev det stekt kött med gratäng och smörstektakantareller i grädde. Riktigt, riktigt gott!
 
Det är väl ungefär allt som har hänt idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0