Sommarens sista dagar

Nu jäklar gäller det att utnyttja de sista semesterdagarna till max!
 
Igår började vi med en påhälsning på dagis för att Vendela och Edwin skulle få minnas lite hur det är där. På måndag börjar ju allvaret. Sen bjöds vi på lunch hos Cissi och Edwin.

Direkt efter lunchen åkte jag och Vendela till fjärilshuset i Solna när vi träffade en kollega till mig som är mammaledig. Hennes äldsta dotter är lika gammal som Vendela så de var väldigt bra sällskap för varandra. Vendela tyckte att både fiskar och fjärilar var intressanta, men gudars vad varmt det var i regnskogsområdet! Svetten verkligen rann efter bara nån minut där inne! Efter fjärilarna blev det en välförtjänt fika och sen begav vi oss hemåt igen.
 
Nästa anhalt var stallet där vi träffade Bellas ägare för kontraktskrivning och köp av Bella. Så nu är den söta lilla hästen Emmas!
 
Direkt efter köpet åkte jag till Richard föräldrar där det bjöds på middag och sen avrundade jag kvällen med ett rejält pass på gymmet! Några nya muskler kom jag nog åt i nacken och axlarna, för jag har en rejäl träningsvärk idag. Resten av kroppen verkar ha vant sig lite mer vid tränandet.
 
Idag åkte jag, Richard och Vendela till Västerås. Först åt vi lunch på Pizza hut, vilket var en riktig toppenupplevelse! Maten var verkligen god och servicen toppen! Men Vendela drack nog lite för mycket kolsyra och spydde så fort vi kommit utanför restaurangen. Hon åt varken mycket pizza eller glass, men förmodligen blev det lite för mycket kolsyra. Sen mådde hon hur bra som helst igen och då fortsatte vi till ett lekland som hette Lek&bus. Det måste vara typ himmelriket för barnen. Det fanns hur mycket klätterställningar, hoppborgar och andra aktiviteter som helst! Och man som vuxen fick följa med överallt också, så både jag och Richard fick åka en superbrant rutschbana med henne flera gånger om. Klättringen dit upp var verkligen som ett rejält gympass, men nog pirrade det lite även i min mage när vi åkte i kanan.
 
När vi äntligen fick med oss Vendela därifrån och åkte hemåt somnade hon såklart innan vi ens lämnat parkeringshuset.
 
Väl hemma igen bytte jag bara om och sen mötte jag Cissi för en cykeltur till Åbergs där vi åt tapas med en annan mamma. Egentligen skulle vi ha varit fler, men till sist blev det bara vi tre, vilket var trevligt det med!
 
Nu ska jag krypa i säng och faktiskt öppna en bok för första gången på väldigt länge. Vi pratade om böcker nu ikväll och jag gillar ju att läsa, men tar mig aldrig riktigt för det. Och jag behöver ju läsa lite plugglitteratur (som är skönlitteratur) så det är väl lika bra att sätta igång.
 
Imorrn har jag ingenting annat planerat än ett pass på gymmet på förmiddagen. Sen är jag och Vendela ensamma hemma hela eftermiddagen och kvällen så nåt skoj ska vi väl hitta på! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0