Söndagsmys

Idag började dagen med en välbehövd sovmorgon. Sen blev det mysfrukost och lite allmänt plockande, lekande och busande innan Vendela la sig för en tupplur. Under tiden hon sov passade jag på att plugga lite.
 
När hon vaknade igen åkte tog vi en runda genom hålan. Först till återvinningscentralen där jag lämnade en kasse föräldratidningar och bytte till mig några pocketböcker, ett par skridskor till Vendela och ett diadem som Vendela fick valde som bytesleksak.
 
Sen åkte vi till Åbergs för en fika och lite lek i lekparken. Vädret var verkligen toppen med riktigt stekhet sol.
 
Innan vi åkte hem svängde vi förbi stallet där jag hjälpte Emma att prova det nya täcket på Bella.
 
Väl hemma blev det lite lugnt i soffan med en film innan det var dags för middag. Vendela fick välja vad vi skulle äta och givetvis blev det sushi. Medan hon väntade på att Richard hämtade den var hon ute i spöregnet. Hur nöjd som helst. "Jag ska sitta på trappan och vänta på pappa". Gullunge!
 
Det är förresten imponerande hur mycket en tvååring hinner med på väldigt kort tid! Idag hann hon få tag i en textilpenna och måla magen, naveln, händerna, benen och fötterna inom loppet av en halv minut. Tänk om man själv hann med lika mycket!
 
Annat roligt hon pysslat med idag är att pilla bort dörrstoppet från handtaget på dörren till hennes rum och sen ätit upp halva stoppet. När jag plockade lite hittade jag även en strumpa (en damstrumpa med okänd ägare, min är den inte!) fylld med lördagsgodis från igår. Man undrar ju bara VARFÖR?!
 
Nog för att hon förstör mycket och stökar ner så in i döden, men vårt största problem är ändå hennes år. Tvätta kan man göra, även om det är ett under att ingen granne ännu ringt soc, men att borsta det är ju omöjligt! Hon springer, skriker, gömmer sig, dyker ner med huvudet i soffan och gud vet vad så fort man nämner ordet hårborste. Men borstas måste det och när jag frågade henne om vi skulle klippa av henne håret istället så blev hon livrädd. Och hon är ju så fin i sitt lång lockiga hår, men det vore ju bra om man kunde borsta det också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0