Storstädning

Jag har stuvat om mitt schema lite varannan vecka för att underlätta lite för eleverna som både på måndagar och tisdagar har slutat 1,5 timme innan bussen går från skolan. Så vi kör ihop varannan tisdag till lite längre lektioner på måndagar och den andra tisdagen.
 
Det innebar att jag bara hade lektion till tio i tio idag. Efter lite pappersarbete åkte jag hem och påbörjade operation Storstäd. Jag städade i 15 minuter och pluggade i 20 om vartannat. Bra taktik som gjorde att jag kändes mig rätt nöjd efteråt.
 
På eftermiddagen kom min barndomsvän Malin och hennes två söner på besök. Jag hade köpt butterkaka som fika och man kan väl säga att jag ätit liiiite för mycket. Jag mår fruktansvärt illa just nu, och då är det ändå två timmar sen jag åt sista biten. Om jag inte var så väldigt trött hade jag åkt ner och lättat lite på samvetet med någon halvtimme på crosstrainern, men nu vill jag bara sova.
 
Malin hade med sig guppies till Vendelas akvarium så nu har vi utökat fiskbeståndet med ytterligare 8 fiskar. Några är bara små, små bebisar så det ska bli spännande att se om det är honor eller hanar. Det blev lite mer aktivitet i akvariet med de nya fiskarna. Mollysarna håller sig ju bara vid ytan annars och neontetrorna simmar mest i stim. Men nu är det fiskar lite överallt utan någon särskild indelning.
 
Igår glömde jag ju att skriva att jag var in på Fliesbergs för att köpa ett fodrat Didrikson regnställ till Vendela, men när jag väl bestämt mig för ett så fanns det inte i hennes storlek. Så typiskt! Jag köpte iallafall ett par överdragsbyxor från didrikson som sved lite mindre i plånboken än det planerade regnstället. Men kvalitet kostar och hittills har hon aldrig blivit blöt igenom när hon har haft kvalitetskläder. Ullaredkläder kan hon ha hemma när vi är ute, då kan man ju gå in om det blir blött, men på dagis får det vara rejäla grejer för där är de ju ute så mycket mer.
 
Nu ska jag försöka få klart min pappas fotobok så han kan få den nångång. Sen blir det den efterlängtade sängen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0