Tillbaka till vardagen

Första arbetsveckan är förbi och jag kan ju konstatera att man uppskattar helgen betydligt mer när man jobbat hela veckan!
 
Veckan kändes rätt lugn, men mitt huvud är ju helt skruvat och bjöd på totalt sju migränanfall de fem första dagarna... Men jag ska ringa vårdcentralen på måndag och se vad dom har att erbjuda, för det här är ju helt ohållbart!
 
I onsdags var vi i Sigtuna på lunch och en guidad tur. Det var skönt att komma bort från skrivbordet mitt i veckan. Dessutom var det god mat och en väldigt intressant guidning.
 
I övrigt har det varit mest genomgång av dokument och planerande inför hösten och jag känner mig rätt lugn inför nästa vecka när eleverna kommer.
 
Idag cyklade jag till jobbet igen. Jag blir själv imponerad av min bestämdhet. Jag bestämde mig igår kväll och imorse när klockan ringde så bara gjorde jag det jag skulle; gick upp tidigare, åt en snabb frukost och gav mig sen iväg. Men det var bra mört i benen idag efter ett rätt hårt benpass på gymmet igår. Jag la på en extra vikt på alla maskiner jag körde igår och det mattade såklart ut benen lite extra.
 
Nu ikväll cyklade jag, Richard och Vendela till mina föräldrar och så skjutsade jag ner dem till Åbergs, åkte tillbaka till dem och tog sen min egen cykel ner till dom jag med. Sen åt vi en god tapasmiddag tillsammans innan vi cyklade hem igen. Så totalt blev det dryga tre mil på cykeln idag. Sista backen hem med Vendela bakpå var riktigt, riktigt jobbig, men hem kom jag och nu dyker jag snart i säng. Man är ju helt klart lite tröttare om kvällarna när man jobbat hela dagarna!
 
Imorrn ska jag plugga hela långa dagen och på söndag ska jag bara ägna mig åt min lilla gosunge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0