Fantastisk helg och värdelös start på veckan!

Vad långt det blev mellan inläggen nu då...
 
I torsdags kom Cissi över en stund på kvällen och pysslade julkort med mig. Två fula kort fick jag ihop, så jag är inte särskilt taggad på att fortsätta...
 
I fredags fyllde Kammi 18 så då tänkte jag att jag skulle dra med henne ut på krogen och bjuda henne på en drink. I den här hålen är det Biffen eller Greken som gäller, så jag valde Greken. Men där hade de inga drinkar med än såna som kunde göras på mjölk, kaluha och baileys typ. Så hon fick ett relativt stort glas fyllt med kaluha, baileys och cointreau (tror det sista var det iaf). Ingenting mer! Men det var förvånansvärt gott faktiskt. Sen bjöd de henne på en shot med turkiskt peppar också, så nog fick hon ordentligt med alkohol!
 
På fredagseftermiddagen satte jag och Vendela ihop vårt pepparkakshus. Eller ja, hon åt non stop och jag brände mig på sockret typ. Hon lärde sig nog en del nya svordomar också eftersom huset rasade ihop med jämna mellanrum och dessutom sprack rätt över väggarna!
 
Hela helgen var så där härligt oplanerad. I lördags var Richard iväg med Vendela till faster och bakade lussebullar. Då fick jag en väldans massa gjort här hemma! Jag städade, lagade, letade och bara njöt av lite ensamhet.
 
På kvällen åt vi en helt magnifikt god middag bestående av ugnstekt oxfilé (så mör att den smälte på tungan) tillsammans med grönpepparsås (fuskade med färdigköpt) och potatis i ugn. Det slog alla köttbitar vi ätit på restaurang på länge kan jag lova! Enkelt, och relativt billigt ändå.
 
I söndags begav vi oss till Sigtuna för julmarknad, men det var ett rejält klavertramp. Bilen visade visserligen "bara" 10 minusgrader, men det blåste så isande så kyleffekten var nog bra mycket högre. Det blev inte roligt alls med marknaden. Vi bara frös som tokar och längtade hem. Men vi fick en trevlig lunch tillsammans på ett café och Vendela fick en efterlängtad påse brända mandlar så hon verkade nöjd iallafall.
 
På kvällen begav jag och Vendela oss till Greken för en födelsedagsmiddag för Kammi och resten av familjen. Jag tyckte jag var smart när jag drog iväg med Vendela i pulka, men hann knappt in i skogen innan jag insåg att plogbilen varit jäkligt grundlig och plogat ända ner till gruset. Lagom jobbigt att dra pulkan kan jag lova! Jag orkade inte ens försöka ta mig hem på samma sätt, utan min snälle far skjutsade hem mig så jag kunde ta bilen och hämta Vendela.
 
Idag har varit en så där riktigt skitdag. Jag har sovit alldeles för lite eftersom Richard är sjuk och ligger och hostar och Vendela har vaknat stup i ett hela natten. Så när morgonen väl var här var jag så trött att jag höll på att kräkas, men det var bara att bita ihop och pallra sig iväg till jobbet. Väl där jobbade jag bara några timmar innan jag åkte till vårdcentralen för ett besök hos kuratorn i och med migränutredningen och sen tillbaka till jobbet för att jobba färdigt resten av dagen. Därefter handla på Willys. Märkligt nog kostade denna veckas storhandling bara 274 kr, medan förra veckans gick på över 900... Men så köpte jag en vinterjacka till Richard på Fliesbergs idag också, så jag den totalt spenderade summan blev ju nästan densamma :-)
 
Sen hämta Vendela, hem och fördriva tiden nån timme innan jag kunde laga mat, bara för att Vendela skulle vägra och få sitt första riktiga utbrott nånsin. Hon skulle prompt äta sin paprika (hennes enda middag) i vardagsrummet, medan jag prompt hävade att hon skulle sitta i köket. Inte mycket till matro för mig och Richard när hon gick runt och grät "Men jag vill titta på tv", varpå vi svarade "Gör det, men lämna paprikan här för vi vill att man äter tillsammans" och hon kontrade med "Men jag kan prova att äta i soffan". Om och om och om och om igen... Till sist blev det tv och ingen middag. Bra avslut på den dagen för henne!
 
Nu borde jag ha tagit tag i en jävla massa rättning, men jag orkar inte! Jag har redan tagit migränmedicin och nu tänker jag ge upp för idag! Hoppas Vendela har vett nog att sova längre än till sju imorrn när jag faktiskt inte börjar förrän 10.30.
 
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0