Härligt trött!

Imorse hade jag och Vendela en mysmorgon innan jag lämnade henne på dagis vid nio. Sen åkte jag hem igen och rättade massor med elevarbeten.
 
Innan lunch gav jag mig ut med min snöspade för första gången och skottade så jag åtminstone kunde komma till bilen. När jag gav mig ut nästa gång (en halvtimme senare efter att jag ätit lunch) var alla mina fina gångar borta! Vi bor verkligen i ett blåshål på vår gata! Från gatan och uppför uppfarten var det snö upp över mina knän och detsamma gällde på stenläggningen på framsidan. Men på baksidan (där min bil står) var det i princip snöfritt och jag behövde inte ens borsta bilen!
 
Vägen till jobbet var bättre än jag hade förväntat mig. Det var lite drivsnö i några kurvor den sista biten mellan Bro och skolan, men det var inga problem att köra. Värre var det när jag skulle hem! Kolsvart och riktigt snöstorm som gjorde att sikten var kanske 5 meter. Med drivsnön och mötande trafik på den smala vägen så trodde jag att jag skulle hamna i diket. Men jag klarade mig, förmodligen tack vare att jag inte mötte någon i den långa uppförsbacken. Hade jag behövt sakta ner farten där så hade jag aldrig tagit mig upp.
 
Men hem kom jag, men jag hann undra både en och två gånger vad jag egentligen gett mig in på?!
 
Väl hemma lagade jag och Vendela fisk och potatismos till middag. Sen tittade vi på julkalendern, mest för att hon skulle få öppna dagens lucka. Själva programmet bryr hon sig inte så mycket om ;-)
 
När hon äntligen somnat gav jag mig ut för dagens andra snöskottningsrunda. Det var HUTLÖST mycket snö att få undan! Och jag har ingenstans att göra av det heller! Andra grannar verkar ha skickat ut sitt mitt i gatan eftersom det ännu inte är plogat, men det var omöjligt för mig för då hade jag bildat nya alperna mitt i gatan. Inga andra grannar verkar ha haft lika mycket snö som drivit in (och fastnat) på vår tomt. Dessutom har vi ju så stora ytor att skotta. Bara snön från uteplatsen på framsidan resulterade i ett stort snöberg på gräsmattan till Vendela. I en och en halv timme var jag ute och använde musklerna! Även om det blev tungt på slutet så var det ändå rätt avkopplande med en ljudbok i öronen. Hoppas nu bara att plogbilen kommer i natt, för annars måste jag skotta undan ett av mina berg bakom min bil innan jag kan åka nånstans...
 
Vi har förresten en snöslunga, men jag tycker nog att det är rätt roligt med snöskottningen, bara man har tiden till den. Så idag blev det muskelkraft!
 
Nu ska jag lägga mig och lär sova gott i natt! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0