Ingen söndagsångest!

Imorrn är det arbetsdag, men det gör mig inget - för jag har inga lektioner!!!
 
Visst gillar jag mitt jobb och att ha lektioner, men det är rätt skönt med bara "vanliga" arbetsdagar som omväxling. Dagar då man inte behöver vara förberedd till tändera och inte behöver prestera hela tiden. Att hålla lektioner är lite som att hålla i möten eller föreläsningar flera gånger om dagen. Man förväntas kunna allt och blir ständigt ifrågasatt. Men så ger det så mycket när man ser eleverna utvecklas, så visst överväger det roligare det jobbiga flera gånger om!
 
Slutet på arbetsveckan var tufft men gick vägen. På fredagen hade eleverna avslutning och då följde Vendela med mig till jobbet. Efter lunch och fika åkte vi till Willys och handlade och sen hem för att städa inför kvällen då fyra mammor kom över på middag. De stannade inte så länge och tur var väl det för jag var helt slutkörd!
 
I lördags hjälpte jag och Vendela Patrik och Johan att köra saker från Vällingby till deras nya lägenhet i Farsta. Vilken fin lägenhet det var! Själva trapphuset var väl fortfarande en byggarbetsplats, men lägenheten var färdig.
 
Idag åkte jag och min mor på en mindre shoppingrunda till Plantagen för inköp av julgran, rusta för inköp av krimskrams och Jysk för inköp av en sovsäck till Vendela i julklapp. Hon sover helst i sitt pålakan så Richard kläckte den smarta idén att ge henne en sovsäck i julklapp. Jag gissar att hon kommer att bli helnöjd!
 
På vägen hem gick vi in på K-rauta också och där rear de redan ut sina julgrejer för halva priset så då var vi tvugna att fynda lite där också. 
 
Vendela valde middag ikväll och då blev det sushi (inte särskilt oväntat) och jisses vad nöjd hon blev när Richard kom hem med maten. Hon dukade snabbt som tusan och delade sen upp bitarna mellan sig själv och mig.
 
Nu på kvällen, medan Richard nattade Vendela, gav jag mig ut och tog tag i skottningen som inte har blivit gjort på hela veckan. Jag tankade en skiva från ljudboken i telefonen och sen var det bara att hugga i. Man kan ju lätt säga att det kommit en del snö i veckan! Skivan som var 1,5 timme räckte inte till, så jag lämnade det sista till en annan kväll. Hela uppfarten på framsidan och nästa hela uppställningsplatsen på baksidan är iaf skottade, så det är bara lite kvar vid huset och min bil. Det svåra är ju inte att få bort snön från uppfarten, utan att lyckas göra av all den vita massan nånstans! Bergen runt vår tomt är enorma redan och jag orkar inte skotta särskilt högt! Så jag bygger på bredden och hoppas att nån snäll traktor forslar bort det sen. Tur att vi bor på en bred gata!
 
Nu ska jag duscha, sen hänga tvätt och sen sova. Det blev ingen sovmorgon för mig den här veckan, så huvudet känns lite extra tungt...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0