Jag har tabbat mig...

Jjag tänkte snåla med overall i år och låta Vendela ha den ärveoverall från Pop som vi fått min föredetta kollega. Men igår kväll när jag och Vendela var ute och lekte i snöberget på vår tomt så insåg jag att den overallen nog inte längre håller måttet. Både ärmar och ben åkte upp alldeles för långt så det stackars barnet fick snö i både skor och upp till armbågen. Den har nog tappat lite i resåren efter att ha använts av tre barn innan.
 
Så idag åkte jag och Richard iväg för att köpa en ny overall. Eftersom vi var väldigt nöjda med Kaxs overall förra året så åkte vi till Kappahl för att köpa en ny. Vi hade väl inte riktigt väntat oss att personalen nästan skulle skratta åt oss för att vi kommer och frågar efter en overall så sent på säsongen...
 
Just den planen var ju bara att ge upp. Vi gick in på både Stadium och Intersport utan att hitta något lämpligt, men på Barnens hus fanns det faktiskt en Didrikson-overall som hade väldigt bra passform. Men då slog snålheten till och vi ville inte punga ut med 1000 spänn utan jag tänkte att det nog går att hitta en likdan på nätet som är billigare.
 
Jag ska nog sluta att tänka så mycket och bara agera istället. Inte fanken finns det overaller på nätet heller och råkar de finnas så är de dyrare än den vi tittade på. Så det är nog bara att bita i det sura äpplet och åka tillbaka imorrn och köpa en förbaskad overall, kosta vad den kosta vill!
 
Förutom misslyckade overallinköp så har dagen varit rätt bra. Lektionerna gick bra, mailen jag fått från föräldrar gick mindre bra, och eftermiddagens shoppingrunda avslutades med en middag på Pizza hut, så det blev iallafall ett bra avslut. Det var mysigt med lite restaurangkänsla så där på fredagskvällen. Vendela fick välja mat helt själv och slog till på en köttfärssås med spagetti och åt faktiskt upp alltihop!
 
Nu blir det nog sängen. Efter lite tvätthängning förstås..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0