Julen 2012

Tiden går så fort! Den senaste veckan har varit som ett enda stort magsår.
 
Förra torsdagen satt jag uppe till två på natten och rättade elevarbeten eftersom omdömena behövde vara satta innan fredagen. På fredagen satt jag uppe lika länge igen, men då pysslade jag julkort istället. Jag hade väl inte tänkt göra några egentligen, men så ville jag ändå skicka så det var bara att pyssla färdigt. Inte vet jag varför det var sån stress då, för inte sjutton har jag skickat dem än! Men klara är de iallafall.
 
Sen blev det nästan lika sent i lördags, men så satt jag och pillade med julkappar istället. Jag hade fyra fotopapper kvar hemma klockan 22 på kvällen och jag behövde skriva ut precis fyra papper. Man kan ju få ont i magen för mindre! Men skrivaren var snäll och skrev ut precis som jag ville från första början så papprena räckte!
 
I söndags åkte vi på vår traditionella julklappsrunda till släkten. Vi började hos tant Stina ute på Värmdö där vi bjöds på lunch och klädde hennes gran. Sen var tanken att vi skulle till min farfar också men de ringde under dagen och sa att de eventuellt hade magsjuka så det blev ett snabbt julklappsbyte vid ytterdörren istället. På vägen hem stannade vi i Barkarby och köpte de sista julklapparna och sen var jag redo för julafton!
 
När vi kom hem klädde Vendela julgranen (det är väldigt kultätt längst ner kan man säga) och då började väl julkänslan infinna sig lite långsamt.
 
På själva julafton kom både min familj och Richard familj hit och så åt vi middag tillsammans och fick sen paket av tomten. Jag trodde att Vendela skulle vara lika hysterisk som vanligt när någon i mask kommer fram, men hon var kolugn och blev väldigt nöjd över julklapparna hon fick ta emot. Kvällen blev väldigt trevlig även om mina föräldrar inte stannade så länge då Emma var kvar hemma med misstänkt magsjuka.
 
Igår blev det julmiddag nummer två hos Richards föräldrar. Fast innan dess hann jag, Vendela, mormor och mostrarna med en ridtur i stallet. Vendela red Bugsy, mormor red en islänning som hette Sikill (barbacka!) och Emma red yrvädret Bella som verkligen uppskattade snön som kommit under natten.
 
Idag har vi inte gjort många knop. Jag och Vendela gick över till Cissi och Edwin på dagen. Det känns verkligen länge sen jag bara satt hemma hos nån och njöt av lugnet och skitsnacket! Men vilket skitväder det har varit! Plusgrader och ösregn nästa hela dagen. Den fina, fina snön är ju bara ett enda gegg och snart lär det frysa på igen och bli isgata...
 
Imorrn skulle jag och Richard egentligen ha åkt till Köpenhamn och stanna till på söndag, men igår brast tydligen hela mitt mammahjärta och jag insåg att jag inte kan lämna Vendela i fyra hela dagar, så vi bokade om resan (dyrt, men det ska ju ändå kännas roligt att åka iväg, inte jobbigt) och åker istället på fredag kväll. Då är vi borta två dygn istället och det känns mycket bättre. Först tänkte vi att vi skulle ta med oss Vendela istället, men det hade blivit ännu dyrare, så det här känns som en väldigt bra kompromiss. Och jag lärde mig något för framtiden. Kanske blir det lättare att åka bort när hon blir äldre, men just nu är nog två nätter maxlängd.
 
I två dagar har jag letat efter ett kvitto på en skärm som jag köpte till Richard på hans födelsedag förra året. Den har gått sönder och garantin gäller ju än, men kvittot är spårlöst borta! Han har redan varit på Elgiganten och försökte reklamera den utan kvittot, men då köpet inte registrerats på mig så kan de inte hjälpa till. Så det blir nog till att köpa en ny skärm... SURT!
 
Nu ska jag kika på film i sängen innan jag somnar. Det är verkligen ledighetslyx!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0